Конкурс за длъжността Държавен експерт в Отдел "Международни програми и проекти", Дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международно сътрудничество"
Start date 04 Nov 2022 |
End date 14 Nov 2022 | 17:30 ч. |
Описание на длъжността:
Отговорностите и задълженията на служителя са свързани с дейности за изпълнение на Финансов механизъм на Европейско икономическо пространство 2014-2021 и други програми:
Задачи на ниво програма:
· Участва в изготвянето на системи и процедури за управление и работа по програмите;
· Извършва оценка на риска на ниво програма, препоръчва мерки и изготвя планове за смекчаване на риска;
· Участва в подготовката и измененията на договори за предоставяне на безвъзмездна помощ, в т.ч. вписвания в регистъра за минимални помощи;
· Участва в изготвяне и актуализация на указания за изпълнение на проекти и процедурите по програмата;
· Извършва дейности по управлението на програмата, както и по подготовката и изпълнението на договори и стратегически проекти по програмите;
· Изготвя доклади за напредък;
· Участва в организирането и поддръжката на архив на програмата, архивирането на документи и електронни документи и осигурява подходяща одитна следа при изпълнение на задълженията си;
· Докладва за нередности съгласно процедурата за работа по програмата;
· Предоставя информация и осигурява достъп на одитиращи и контролни органи до съхраняваната в отдела документация при извършването на проверки на място и одити;
· Проследява изпълнението на препоръките на одитиращи и контролни органи;
· Извършва координация и демаркация с други програми, проверки за двойно финансиране;
Задачи на ниво проект:
· Текущо следи изпълнението на проектите, съгласно сключения договор за безвъзмездно финансиране. При необходимост предлага корективни действия;
· Финансова и техническа верификация на резултатите от проекта;
· Изготвя финансово- счетоводни операции по програма ООСКП, включващи осчетоводяване на ниво проект и програма;
· Подготвя текущи финансово – счетоводни отчитания по финансовите операции извършвани по програмата, и изготвяне на междинни и годишни финансово – счетоводни отчети по програма ООСКП;
· Изготвяне на финансово- отчетни документи по програмата към Офиса на финансовия механизъм;
· Извършва оценка на риска на ниво проект. Препоръчва мерки и изготвя планове за смекчаване на риска;
· Изготвя извадки и участва в съставянето на годишен план за проверки на място въз основа на индивидуалната оценка на риска на проектите;
· Извършва проверки на място въз основа на одобрен годишен план и внезапни проверки по нареждане от прекия ръководител, изготвя доклади и препоръки към бенефициентите и проследява за изпълнението на препоръките;
· Планира и участва в дейности за публичност и двустранни отношения; Извършва последващ контрол на проектите;
Други задачи от компетентността на отдела:
· Участва в работата на Национално звено за контакт по програма LIFE, в т.ч. изготвяне и съгласуване на национални позиции и становища, информационни дни, разпространение на резултатите, проверки по сигнали, подготовка на писма за подкрепа;
· Участие в преговорите по Швейцарско-Българска програма за сътрудничество - втори кохезионен принос, чрез изготвяне на становища, подготовка на тематични приоритети и други документи в изпълнение на функционалните задължения;
· При необходимост оказва методическа помощ на бенефициенти в системата на МОСВ за подготовката и изпълнението на проекти;
· Участва в работни групи за програмиране и мониторингови комитети на програми, по които МОСВ не е управляващ орган или междинно звено;
· Изготвя доклади, становища, експертни оценки, анализи, решения, писмени предложения, справки, информации и други, по компетентност, свързани с работата на отдела;
· Други задачи, поставени от прекия ръководител във връзка с дейността на отдела, непротиворечащи на ЗДСл.
Формиране на заплатата:
Размерът на основната заплата за длъжността е от 1372 (хиляда триста седемдесет и два) лева до 3500 (три хиляди и петстотин) лева.
Индивидуалният размер на заплатата се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението, като се имат предвид размерите на достигнатите индивидуални заплати на служителите в същото ниво и степен за съответната длъжност в съответното структурно звено.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
Лице за контакти: Николай Васев – главен експерт в дирекция СДЧР, телефон 02/940 6329.
Допълнителни изисквания за заемане на длъжността:
· владеене на английски език – писмено и говоримо;
· познаване на институционалната рамка за управление на програми;
· задължителна компютърна грамотност: MS Office, Power Point, Internet; MS Project или аналогичен продукт е предимство;
· познаване на националното законодателство в областта на опазване на околната среда;
· познаване на документи на ЕС и донорски споразумения, установяващи принципи за подготовка и изисквания към програмни документи, целящи ефективно усвояване на средства от ЕС и други донори;
· познаване на документи на ЕС и съответните донори, установяващи принципи за отпускане на финансова помощ от ЕС и донорски програми;
· познаване на документите на ЕС и съответните донорски програми, установяващи правила и процедури за подготовка на проекти в областта на околната среда;
· познаване на националното законодателство и законодателството на ЕС и/или съответните донори за договориране изпълнението на инвестиционни проекти, както и наръчници и ръководства свързани с това.
Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство на кандидатите:
· необходимо е кандидатите да притежават образование в област на висшето образование „Природни науки“, „Технически науки“, „Стопански науки“ или „Икономически науки“;
· българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
- Практически изпит
- Интервю
- практическият изпит ще е по английски език
- практическият изпит ще е по английски език
София (столица), Столична, София
Адрес:
бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22
Административно звено:
Лице за контакт:
02/940 6329
Краен срок за подаване на документи:
14 Nov 2022 | 17:30 ч.
Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:
Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.
· документите може да се подават и по електронен път на адрес: edno_gishe@moew.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
· с входящ номер и дата се регистрират в АИС на Министерство на околната среда и водите, само заявления, към които са представени всички посочени в тях документи.
Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати и информация по провеждането му ще бъдат публикувани на интернет страницата на Министерството на околната среда и водите.
Конкурсът ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
Име, презиме, фамилия на кандидата |
|
Посочените допуснати кандидати, трябва да се явят за втората част от конкурсната процедура (практически изпит по английски език) на 29.11.2022 г. от 09:30 ч. в сградата на Министерство на околната среда и водите, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
Кандидатите, постигнали резултат над минималния, ще бъдат уведомени писмено за допускането им до интервю на посочената от тях електронна поща, като то ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
- Система за определяне на резултатите
Съгласно чл. 34, ал. 3 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, конкурсната комисия взе решение за системата за определяне на резултатите и минималният резултат, при който кандидата се счита за успешно издържал практическия изпит по английски език, както следва:
- Всеки един от текстовете за превод от български на английски и от английски на български език се оценява по отделно.
|
Комисията определи критериите въз основа, на които ще бъдат оценявани кандидатите, допуснати до интервю.
Критериите са следните:
- Аналитична компетентност;
- Ориентация към резултати;
- Работа в екип;
- Комуникативна компетентност;
- Фокус към клиента (вътрешен/външен);
- Професионална компетентност;
- Дигитална компетентност.
Методика за оценка на кандидатите при провеждането на интервю:
Всеки член на конкурсната комисия преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала за съответните критерии и попълва формуляр, съгласно приложение № 5 от НПКПМДСл – за експертни длъжности. Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат като изчислява средноаритметична величина от оценките на отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките на членовете на конкурсната комисия. За успешно издържал интервюто се счита този кандидат, на който оценката е не по-малко от „4”.
Коефициентът, по който се умножава резултатът на кандидатите от е 5.
ремето за провеждане на интервюто с всеки кандидат е минимум 10 минути.
Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени при практическия изпит по английски език и от интервюто, умножени със съответния коефициент.
Няма недопуснати до конкурса кандидати.