- Начало
- Министерство
- Административно обслужване
- Административни услуги
- 2467 Издаване на становище по екологична оценка на планове и програми
Министерство
- Министър
- Кабинет
- Главен секретар
- Структура и функции
-
Стратегически цели
- Приоритети за 2009
-
Приоритети за 2010
- Програма за дейността на МОСВ - юли - декември 2010 г.
- Отчет за изпълнение на целите на МОСВ за 2010 г.
- Реформи в националната политика по опазване на околната среда, постигнати през настоящия мандат на управление - август 2009 г. - април 2010 г.
- Отчет за работата на министерството на околната среда и водите юли 2009 г. - юли 2010 г.
- Приоритети за 2011
- Приоритети за 2012
- Приоритети за 2013
- Приоритети за 2014
- Приоритети за 2015
- Приоритети за 2016
- Приоритети за 2017
- Приоритети за 2018
- Приоритети за 2019
- Приоритети за 2020
- Приоритети за 2021
- Приоритети за 2022
- Приоритети за 2023
- Приоритети за 2024
- Приоритети за 2025
- Стратегически документи
- Законодателство
- Контролна дейност
- ЕС и международно сътрудничество
-
Програми и проекти
- Програма "Околна среда" 2021-2027 г.
- Финансов механизъм на ЕИП 2014-2021 г. - в изпълнение
- Програма LIFE 2021-2027 - в процес на стартиране
- Програма LIFE 2014-2020 - в изпълнение
- Финансов механизъм на ЕИП 2009-2014 г. - приключила
- Норвежка програма за сътрудничество - приключила
- Програма LIFE+ - приключила
- Програма ИСПА/КФ (регламент 1164/94) - приключила
- Българо-Швейцарска програма за сътрудничество - приключила
- Програми за териториално сътрудничество - приключили
- Пилотни екологични проекти (Програма за иновации в околната среда на ФРГ) - приключили
-
Бюджет и финанси
-
Бюджет на МОСВ
- Бюджет на МОСВ за 2014г.
- Бюджет на МОСВ за 2015г.
- Бюджет на МОСВ за 2016г.
- Бюджет на МОСВ за 2017г.
- Бюджет на МОСВ за 2018 г.
- Бюджет на МОСВ за 2019 г.
- Бюджет на МОСВ за 2020 г.
- Бюджет на МОСВ за 2021 г.
- Бюджет на МОСВ за 2022 г.
- Бюджет на МОСВ за 2023 г.
- Бюджет на МОСВ за 2024 г.
- Бюджет на МОСВ за 2025 г.
- Отчети
- Плащания по СЕБРА
-
Одитни становища
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2013г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2014г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2015г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2016г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2017г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2018 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2019 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2020 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2021 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2022 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2023 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2024 г.
-
Бюджет на МОСВ
- Административно обслужване
- Регистри
- Кариери
- Банкови сметки на Министерство на околната среда и водите
- Обществени обсъждания
-
Зелени възможности
- Длъжностно лице по защита на данните
- Защита на подаващите сигнали по ЗЗЛПСПОИН
-
Регистър на декларациите по ЗПК
- Регистър на декларациите
- Влезли в сила решения за установяване на конфликт на интереси
- Регистър на съставените АУАН
- Списък на лицата неподали в срок декларации по чл.35, ал.1 от ЗПКОНПИ
- Списък на лицата неподали в срок декларации по чл. 49, ал. 1 от ЗПК.
- Списък на лицата с установено несъответствие в декларациите за имущество и интереси
- Архив на декларациите по чл. 12 от ЗПУКИ
- Национален план за възстановяване и устойчивост
2467 Издаване на становище по екологична оценка на планове и програми
Закон за опазване на околната среда - чл. 84
Наредба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми (Загл. изм. - ДВ, бр. 3 от 2006 г.) - чл. 23
Жалбата може да се подаде в срок до 14 дни от оповестяването на административния акт (на информационното табло и интернет страницата на Министерството на околната среда и водите) чрез министъра на околната среда и водите или във Върховния административен съд.
При електронно заявяване на услугата, гражданите и организациите се идентифицират с КЕП. Средството за електронна идентификация е с ниво на осигуреност „високо“ по смисъла на чл. 8 от Регламент 910/2014.
Възможност за подаване на заявления през Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление.
Дирекция "Екологична оценка, оценка на въздействието върху околната среда и предотвратяване на замърсяването"
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 940 6501
Адрес на електронна поща: edno_gishe@moew.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Работнота време е от 09:00 часа до 17:30 часа.
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 940 6501
Адрес на електронна поща: svetlakoeva@moew.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Работно време от 9:00 часа до 17:30 часа.
Административната услуга има за цел извършване на екологична оценка на планове/програми.
Екологична оценка се извършва на планове, програми, при чието осъществяване са възможни значителни въздействия върху околната среда и които са в процес на изготвяне и/или одобряване от централни и териториални органи на изпълнителната власт, органи на местното самоуправление и Народното събрание.
С екологичната оценка се цели интегриране на предвижданията по отношение на околната среда в процеса на развитие като цяло и въвеждане принципа на устойчиво развитие.
Екологична оценка на планове и програми се извършва едновременно с изготвянето им, като се вземат предвид техните цели, териториалният обхват и степента на подробност, така че да се идентифицират, опишат и оценят по подходящ начин възможните въздействия от прилагането на инвестиционните предложения, които тези планове и програми включват.
Екологичната оценка е задължителна за планове и програми в областите селско стопанство, горско стопанство, рибарство, транспорт, енергетика, управление на отпадъците, управление на водните ресурси и промишленост, включително добив на подземни богатства, електронни съобщения, туризъм, устройствено планиране и земеползване, когато тези планове и програми очертават рамката за бъдещото развитие на инвестиционни предложения по приложения № 1 и 2.
Извършването на ЕО е задължително за плановете и програмите, които:
1. се изискват по чл. 85, ал. 1 от Закона за опазване на околната среда (ЗООС), или
2. са включени в приложение № 1 и очертават рамката за бъдещо развитие на инвестиционни предложения по приложения № 1 и 2 към ЗООС, или
3. представляват значителни изменения на планове и програми по т. 1 и/или 2, или
4. има вероятност да окажат значително отрицателно въздействие върху защитените зони от мрежата "Натура 2000" според решение по чл. 20 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони.
За плановете, програмите и инвестиционните предложения или техните изменения или разширения, попадащи в обхвата на оценките по ал.1 се извършва и оценка за съвместимостта по реда на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие.
Възложител на плана /програмата (заявител на административната услуга) може да бъде обществен орган, физическо или юридическо лице (българско или чуждестранно), което по реда на специален закон, нормативен или административен акт е оправомощено да възложи изготвянето на плана или програмата, предвид §1, т. 21 от Допълнителните разпоредби на Закона за опазване на околната среда.
За заявяване на услугата е необходимо подаване на искане за издаване на становище по екологична оценка по образец, съгласно Приложение № 5 към чл. 23, ал. 1 от Наредбата за ЕО.
Към искането се прилагат:
1.Доклад за ЕО/екологична част на плана или програмата с всички приложения към него - по един екземпляр на хартиен и на електронен носител, който включва и:
1.1.списък на експертите и ръководителя, изготвили доклада за ЕО, в който всеки се подписва на разработените от него раздели;
1.2. декларации по чл. 83, ал. 4 от ЗООС;
2.Нетехническо резюме - по един екземпляр на хартиен и на електронен носител.
3.Документация за резултатите от консултациите с обществеността и със заинтересувани и засегнати органи и лица, в т.ч. справка с мотиви за приемане или не на получените мнения и предложения, както и мотивите за възлагането/отказа от възлагането на допълването или преценяването за продължаване на консултациите по смисъла на чл. 22.
4.Информация за платена такса и дата на заплащане.
Екологичната оценка на планове и програми завършва със становище на министъра на околната среда и водите.
Становището по екологична оценка задължително включва обосновка за предпочитаната алтернатива от гледна точка на околната среда и мерките по чл. 89 от ЗООС. Влязлото в сила становище е задължително условие за последващото одобряване на плана или програмата. Органите, отговорни за одобряване и прилагане на плана или програмата, се съобразяват със становището или решението и с поставените в тях условия, мерки и ограничения.
При извършване на процедура по оценка за съвместимост по Закона за биологичното разнообразие в рамките на процедури по ОВОС или по екологична оценка се събира само една редуцирана такса (чл. 1, ал. 5, т. 3 от Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите, приета с ПМС №136/2011 г.) - 600 лв.
Бюджетна сметка на МОСВ: IBAN: BG 35BNBG 9661 3000 1387 01 BIC код на БНБ
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
- По банков път
- На гише в административно звено за обслужване с банкова карта