Министерство
- Начало
- Министерство
Министерство
- Министър
- Кабинет
- Структура и функции
-
Стратегически цели
- Приоритети за 2009
-
Приоритети за 2010
- Програма за дейността на МОСВ - юли - декември 2010 г.
- Отчет за изпълнение на целите на МОСВ за 2010 г.
- Реформи в националната политика по опазване на околната среда, постигнати през настоящия мандат на управление - август 2009 г. - април 2010 г.
- Отчет за работата на министерството на околната среда и водите юли 2009 г. - юли 2010 г.
- Приоритети за 2011
- Приоритети за 2012
- Приоритети за 2013
- Приоритети за 2014
- Приоритети за 2015
- Приоритети за 2016
- Приоритети за 2017
- Приоритети за 2018
- Приоритети за 2019
- Приоритети за 2020
- Приоритети за 2021
- Приоритети за 2022
- Приоритети за 2023
- Приоритети за 2024
- Стратегически документи
- Законодателство
- Контролна дейност
- ЕС и международно сътрудничество
-
Програми и проекти
- Програма "Околна среда" 2021-2027 г.
- Финансов механизъм на ЕИП 2014-2021 г. - в изпълнение
- Програма LIFE 2021-2027 - в процес на стартиране
- Програма LIFE 2014-2020 - в изпълнение
- Финансов механизъм на ЕИП 2009-2014 г. - приключила
- Норвежка програма за сътрудничество - приключила
- Програма LIFE+ - приключила
- Програма ИСПА/КФ (регламент 1164/94) - приключила
- Българо-Швейцарска програма за сътрудничество - приключила
- Програми за териториално сътрудничество - приключили
- Пилотни екологични проекти (Програма за иновации в околната среда на ФРГ) - приключили
-
Бюджет и финанси
- Бюджет на МОСВ
- Отчети
- Плащания по СЕБРА
-
Одитни становища
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2013г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2014г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2015г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2016г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2017г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2018 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2019 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2020 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2021 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2022 г.
- Одитно становище за заверка на ГФО за 2023 г.
- Административно обслужване
- Регистри
- Кариери
- Банкови сметки на Министерство на околната среда и водите
- Обществени обсъждания
-
Зелени възможности
- Длъжностно лице по защита на данните
- Защита на подаващите сигнали по ЗЗЛПСПОИН
-
Регистър на декларациите по ЗПК
- Регистър на декларациите
- Влезли в сила решения за установяване на конфликт на интереси
- Регистър на съставените АУАН
- Списък на лицата неподали в срок декларации по чл.35, ал.1 от ЗПКОНПИ
- Списък на лицата неподали в срок декларации по чл. 49, ал. 1 от ЗПК
- Списък на лицата с установено несъответствие в декларациите за имущество и интереси
- Архив на декларациите по чл. 12 от ЗПУКИ
- Национален план за възстановяване и устойчивост
Министерство
Министерството на околната среда и водите разработва и провежда държавната политика в областта на околната среда, като основните й аспекти са свързани със: законодателна инициатива – подготовка на нормативна уредба; стратегическо планиране – подготовка на национални планове и стратегии; изпълнение на секторните политики – води, отпадъци, климат, въздух, природа, почви, шум, радиация; упражняване на превантивна дейности – регулаторни и контролни функции за предотвратяване на замърсяването на околната среда; управление на програми и проекти, финансирани от фондове на Европейския съюз и други международни финансиращи организации.
За целите на изпълнението на провежданата политика, в структурата на Министерството функционират общи и специализирани администрации, в т.ч. Изпълнителна агенция по околна среда, 4 Басейнови дирекции, 16 Регионални инспекции по околната среда и водите, 3 Дирекции на национални паркове, Предприятие за управление на дейностите по опазване на околната среда, Управляващ орган на Оперативна програма Околна среда, която администрира фондовете за околна среда в България.
Членството на Република България в Европейския съюз и използването на наличните финансови инструменти поставят категорични изисквания за прилагане на хармонизирано европейско екологично законодателство, за което ЕС координира усилията на страните-членки и спазването на поетите ангажименти. Изискването за възприемане на достиженията на европейското законодателство в областта на околната среда и неговото поетапно прилагане ангажира страната ни с отговорни ангажименти и осигуряване на значителни финансови ресурси. На този етап България вече има развито природозащитно законодателство, изцяло адаптирано към европейското, което осигурява ефективна нормативна рамка за прилагане на националната политика в областта на околната среда.
През 2015 г. Министерството на околната среда и водите отбеляза своя 25-годишен юбилей. Добавяйки и предходния му период на дейност като Комитет за опазване на природната среда при Министерския съвет, днес проследяваме провеждането на 40-годишна последователна държавна политика в управлението и опазването на околната среда в България. Изпълнявайки тази си мисия, дейността на Министерството е подчинена на принципите на открито управление, диалогичност, ефективности и отчетност пред обществото.