Конкурс за длъжността Главен експерт в Дирекция "Обществени поръчки"
Начална дата 26 октомври 2021 |
Крайна дата 05 ноември 2021 | 17:30 ч. |
Изготвя всички актове и документи, свързани с подготовката, обявяването и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки, включително поръчки на стойности по чл. 20, ал. 3 и ал. 4 съгласно ЗОП, а именно:
1) Изготвя и комплектува документацията за обществена поръчка, включително обявлението или поканата за нея;
2) Изготвя решение (респективно обява за събиране на оферти за възлагане по реда на чл.20, ал.3) за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка и одобряване на документацията;
3) Осигурява съгласуването на изготвеното решение/обява от съответните длъжностни лица, съгласно Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки на Министерството на околната среда и водите;
4) Обезпечава изпращането в законоустановените срокове на решенията, обявленията за обществени поръчки до АОП;
5) Обезпечава изготвянето, комплектуването и изпращането на разяснения по постъпили запитвания от заинтересовани лица или участници в процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно чл. 33 от ЗОП;
6) Подготвя проект на заповед за назначаване на комисия за разглеждане, оценка и класиране на подадените оферти в процедури за възлагане на обществени поръчки;
7) Координира заседанията и работата на комисията, подпомага членовете ? при работата им с Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП);
8) Участва в комисии за отваряне/декриптиране, разглеждане, оценка и класиране на подадените оферти в процедури за възлагане на обществени поръчки;
9) Изготвя и предоставя на членовете на комисията бланки декларации по чл. 103, ал. 2 от ЗОП, както и на бланки за оценяване, когато е приложимо;
10) След утвърждаване на доклада от работата на комисията, подготвя и предоставя на директора на дирекция ОП решение за класиране и за определяне на изпълнител, или за прекратяване на процедурата;
11) Осигурява съгласуването на решението за определяне на изпълнител (прекратяване) от съответните длъжностни лица, съгласно Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки на Министерството на околната среда и водите, и изпращане на подписаното решение на участниците в предвидения от закона срок;
12) Изготвя и осигурява съгласуването, и изпращането на покана за сключване на договор до определения за изпълнител участник за документите, които е необходимо да представи с оглед сключването на договор за възлагане на обществена поръчка;
13) Изготвя договора за обществена поръчка съобразно офертата на определения за изпълнител участник и включително и договори за директно възлагане по реда на чл.20, ал.4 от ЗОП;
14) Изисква от компетентната по предмета на поръчката дирекция да посочи длъжностни лица и изготвя заповед за упълномощени длъжностни лица/комисия по договора за обществена поръчка, отговорни за контрола върху изпълнението му;
15) Осигурява съгласуването и подписването на договора и заповедта за упълномощени по него длъжностни лица;
16) След подписването на договора от двете страни и регистрирането му в деловодната система, осигурява предоставянето на екземпляра на изпълнителя заедно с копие на заповедта за упълномощените по договора длъжностни лица;
17) Окомплектова досието на проведената обществена поръчка, включително подписания договор и го съхранява в предвидения за целта архив в МОСВ, когато е приложимо или в електронното досие на поръчката в ЦАИС ЕОП;
18) Осигурява предоставянето на упълномощените длъжностни лица на копие от подписания договор с приложенията му;
19) Осигурява изпращането в срок на обявление за възложена поръчка до АОП;
20) След получаване на Доклад от компетентната по предмета на поръчката дирекция осигурява изпращането в срок на обявление за приключване на договор за обществена поръчка до АОП;
21) Изготвя и участва в изготвянето на становища във връзка с подадени жалби по обявени процедури за възлагане на обществени поръчки;
22) Отговаря за предоставянето на необходимите документи при осъществен външен контрол от АОП и последващ контрол от Сметна палата и АДФИ;
23) Изготвя становища по прилагането на нормативни актове в областта на обществените поръчки;
24) Отговаря за коректното водене на електронен регистър на проведените процедури за възлагане на обществени поръчки, както и на електронен регистър на сключените договори, като при необходимост дава писмени справки във връзка с тях.
25) Изпълнява дейности по управление и изпълнение на проекти по техническа помощ на Оперативна програма „Околна среда“ и други международни проекти и програми.
Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство на кандидатите:
· необходимо е кандидатите да притежават висше образование, образователно квалификационна степен бакалавър в една от следните области на висшето образование: „Социални, стопански и правни науки“ или „Технически науки“;
· компютърни умения - Microsoft Offce, Internet, ползване на Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП);
· българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
- Решаване на тест
- Интервю
София (столица), Столична, София
Адрес:
бул. "Княгина Мария Луиза" № 22
Административно звено:
Лице за контакт:
02/940 6329
Краен срок за подаване на документи:
05 ноември 2021 | 17:30 ч.
Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:
Основна заплата определена за длъжността „главен експерт“ е в размер до 1851 (хиляда осемстотин петдесет и един) лева.
Индивидуалният размер на заплатата се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
Професионалният опит включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
На основание Заповед № РД-01-856/19.10.2021 г. на здравия министър, при провеждане на втория /решаване на тест/ и третия етап /провеждане на интервю/ от конкурсната процедура, следва определената конкурсна комисия да създаде необходимата организация за допускане в МОСВ, само на лица, които:
а) са ваксинирани или преболедували COVID-19, удостоверено с валидни документи за ваксинация или за преболедуване по смисъла на Заповед № РД-01-733 от 27.08.2021 г. на министъра на здравеопазването или
б) представят отрицателен резултат от проведено до 72 часа преди влизане в МОСВ изследване по метода на полимеразно верижна реакция за COVID-19 или бърз антигенен тест (до 48 часа преди влизане в обекта/мероприятието), удостоверено чрез валиден документ съгласно Заповед № РД-01-733 от 27.08.2021 г. на министъра на здравеопазването.
Име, презиме, фамилия на кандидата |
|
Посочените допуснати кандидати, трябва да се явят за втората част от провеждането на конкурсната процедура – решаване на тест в сградата на Министерство на околната среда и водите, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22, в 11:15 часа на 22.11.2021 г.
Кандидатите, постигнали резултат над минималния, ще бъдат уведомени писмено за допускането им до интервю на посочената от тях електронна поща, за датата, мястото и часа на провеждането му.
Нормативни актове:
- Закон за държавния служител;
- Закон за обществените поръчки;
- Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки
- Устройствен правилник на Министерство на околната среда и водите;
Конкурсната процедура ще се проведе при спазване на всички противоепидемични мерки, съгласно изискванията на Заповед № РД-01-856/19.10.2021 г. на министъра на здравеопазването.
Преди провеждане на конкурсната процедура, кандидатите е необходимо да представят един от следните документи:
- валидни документи удостоверяващи завършена ваксинационна схема срещу COVID-19;
- документ, удостоверяващ, че лицето е преболедувало от COVID-19 с посочена в него дата, удостоверяваща положителен резултат от проведен PCR тест или бърз лабораторен антигенен тест за COVID-19. Документът е валиден за периода от 11-тия до 365-тия ден, считано от датата на проведеното изследване, вписана в документа;
- отрицателен резултат от проведено до 72 часа преди началото на конкурсната процедура, изследване PCR тест или отрицателен резултат от проведен до 48 часа бърз лабораторен антигенен тест за COVID-19.
- Система за определяне на резултатите
Съгласно чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, конкурсната комисия взе решение за методика/система за определяне на резултатите и минималният резултат, при който кандидат се счита за успешно издържал теста, както следва:
- Отговорите на въпросите от теста на всеки кандидат се проверяват от членовете на комисията.
- Определя се време за решаване на теста - 60 минути.
Въпросите от теста са от затворен тип и са двадесет (20) на брой, като от посочените възможни отговори само един е верен. Кандидатите ограждат или с “X” отбелязват верния според тях отговор.
- Оценяването на резултатите от теста става по следния начин: за всеки верен отговор кандидатът получава по 0.25 т.
- До участие в интервюто се допускат кандидатите, които са допуснали до 5 (пет) грешки - (минимален резултат - 15 верни отговора от общо 20). Максималният резултат е 5 (пет) точки, т.е. 100% верни отговори - 20 от 20 възможни.
- Полученият резултат се трансформира в балова оценка като се умножи по коефициент 3 (три).
- Таблица за оценяване на резултатите от теста.
Брой верни отговори |
Резултат от теста в точки |
Балова оценка |
15 |
3,75 т. |
11,25 |
16 |
4,00 т. |
12,00 |
17 |
4,25 т. |
12,75 |
18 |
4,50 т. |
13,50 |
19 |
4,75 т. |
14,25 |
20 |
5,00 т. |
15,00 |
Кандидатите, постигнали резултат над минималния (≥ 3,75 т.), се уведомяват чрез писмено съобщение или чрез посочената от тях електронна поща за датата, мястото и часа на провеждане на интервю.
Комисията определи критериите въз основа, на които ще бъдат оценявани кандидатите, допуснати до III етап от конкурсната процедура – интервю.
Критериите са следните:
- Аналитична компетентност;
- Ориентация към резултати;
- Работа в екип;
- Комуникативна компетентност;
- Фокус към клиента (вътрешен/външен);
- Професионална компетентност;
- Дигитална компетентност.
- Други – по решение на конкурсната комисия.
По време на интервюто всеки член на конкурсната комисия преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала за съответните критерии и попълва формуляр съгласно приложение № 5 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДС – за експертни длъжности.
Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат, като изчислява средноаритметична стойност от оценките на отделните критерии.
Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична стойност от оценките на членовете на конкурсната комисия.
Минималният резултат, при който кандидатът се счита за успешно издържал интервюто и се допуска до класиране е 4.
Полученият резултат от провеждането на интервюто се трансформира в балова оценка като се умножи по коефициент 4 (четири).
Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени при провеждането на конкурса по горепосочения начин, умножени с определените коефициенти.
Няма недопуснати до конкурса кандидати.