Категории
Министерство

Конкурс за длъжността Началник на отдел в Отдел "Администриране на нередности", Главна дирекция "Оперативна програма "Околна среда"

Начална дата
13 септември 2024
Крайна дата
24 септември 2024 | 17:30 ч.

Правоотношение:
Служебно правоотношение
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:

Описание на длъжността:

·      Планира, организира, ръководи и контролира работата на експертите в отдела в изпълнение на функционалните задължения и следи за правилното прилагане и спазване на процедурите на ОПОС/ПОС;

·      Организира и контролира дейността на отдела при подготовката на правни становища и отговори по постъпили жалби и възражения от бенефициенти на ОПОС 2014-2020 г./ПОС 2021-2027 г., включително окомплектоването на административни преписки за изпращането им в съда, в случаите на съдебни дела срещу актове на ръководителя на управляващия орган на програмата;

·      Ръководи и организира дейността на отдела при администриране, включително извършването на регистрация, проверки и изготвянето на становища за приключване на сигнали за нередности и/или регистриране на нередности, вкл. измами;

·      Оказва оперативно съдействие, събира и предоставя информация на всички европейски и национални разследващи органи, в т.ч. Европейска прокуратура, Прокуратура на Република България, Европейска служба за борба с измамите, Министерство на вътрешните работи, Национална следствена служба, КПК, КОНПИ, Държавна агенция „Национална сигурност“ и др.;

·      Ръководи и организира дейността на отдела при подготовката и обобщаването на информация и документи за целите на изготвяне на отговор по депозирани заявления за достъп до обществена информация по реда на ЗДОИ;

·      Организира дейността на отдела при осъществяването на производство по определяне на финансови корекции по чл. 70, ал. 1, т. 2-8 и по т. 1 и т. 10 от ЗУСЕФСУ, в случаите, когато е установено нарушение след подаден сигнал за нередност извън осъществения последващ контрол за законосъобразност;

·      Организира участието на отдела в процедурата по определяне и налагане на финансови корекции за категории нарушения, съгласно чл. 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕФСУ, по реда на чл. 73 от ЗУСЕФСУ или осъществява производството самостоятелно – при наличие на констатации и препоръки от страна на национални и европейски контролни органи (ОЛАФ, АФКОС, ЕП);

·      Организира дейността на отдела при осъществяването на анализ относно постановените основания за отмяна, наличие на произнасяне по същество на спора и възможността за провеждане на ново производство по чл. 73 от ЗУСЕФСУ, съвместно със служители на отдел ПК, в случай на отменени индивидуални административни актове на РУО на ПОС/ РУО на ОПОС за определяне на финансови корекции с влязло в сила съдебно решение, включително по препоръки на национални и европейски одитни и контролни органи;

·      Организира и ръководи дейността на отдела, свързана с подготовка на информация и докладване на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС) на МВР всички случаи на регистрирани нередности в рамките на ОПОС/ПОС, изпълнението на мерките от план за действие за изпълнение на Националната стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на ЕС, въпросника по чл. 325 от ДФЕС за съответната година, препоръките на ЕК по доклада за борба с измамите за съответната година;

·      Организира процеса на оценка на риска и разработване на методология за оценка на риска на програмата, която включва и методология за оценка на риска от измами, като проследява изпълнението на плановете за действие, подготвени в резултат от извършената оценка на риска на ниво програма, както и тяхната актуализация;

·      Организира участието на отдела в провеждането на производства по установяване на публични държавни вземания, като съвместно със служители на отдел „Финансова дейност“ прилагането на способите за възстановяване/ прихващане/ доброволно изпълнение, респективно предава установеното вземане за принудително събиране от страна на НАП;

·      Организира участието на отдела в подготовката на база данни, изготвянето на правен и фактически анализ на спрени по ПОС 2021-2027 г. операции, поради образувани административни и/или съдебни производства със суспензивен ефект във връзка с отправяне на искане до ЕК за прилагане на чл. 106, параграф 1, б. „а“ и „б“ от Регламент (ЕС) № 1060/2021;

·      Организира и ръководи дейността на отдела при процедирането на всички депозирани пред Управляващия орган изпълнителни листове или искания за възстановяване на присъдени съдебни разноски по приключени административни или граждански дела във връзка с депозирани жалби/искови молби срещу актове, действия и бездействия на Ръководителя на УО на ПОС/ УО на ОПОС, респективно Министъра на околната среда и водите, в частта, релевантна към изпълнението на ПОС/ОПОС;

·          Организира дейността на отдела в процедирането на преписки по служебно отписване и заличаване на установени вземания във връзка с приет нормативен или подзаконов акт, регламентиращ погасяване/ отписване на задължения на бенефициенти по ПОС 2021-2027 г./ ОПОС 2014-2020 г.

 

Формиране на заплатата: 

Размерът на основната заплата за длъжността е от 1517 (хиляда петстотин и седемнадесет) лева до 4900 (четири хиляди и деветстотин) лева.

Индивидуалният размер на заплатата се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението, като се имат предвид размерите на достигнатите индивидуални заплати на служителите в същото ниво и степен за съответната длъжност в съответното структурно звено.

Професионалният опит следва да бъде в областта на правото и/или на подготовка/ изпълнение/ управление на проекти/ програми с международно финансиране.

Изискана минимална степен на завършено образование:
Магистър
Минимален професионален опит:
5 година/години
Ранг/Специфично наименование:
II младши
Специфични изисквания за длъжността:
Кандидатът трябва да отговаря на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител.
Допълнителни умения и квалификации:

Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство на кандидатите:

·      предпочитана област на висшето образование „Социални, стопански и правни науки“ с професионално направление: „Право“;

·      придобита юридическа правоспособност;

·      познаване на българското и европейското законодателство в областта на управлението и изпълнението на програми и проекти, финансирани от ЕФСУ;

·      българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване  за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

Минимален размер на основната заплата:
1517 лв.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
1
Начин за провеждане на конкурса:
  • Решаване на тест
  • Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

Конкурсът ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.

Място и срок за подаване на документи

Конкурсът ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.

Място и срок за подаване на документи
Област, община, населено място:
  София (столица), Столична, София
Адрес:
  бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22
Административно звено:

Лице за контакт:
   02/940 6329
Краен срок за подаване на документи:
   24 септември 2024 | 17:30 ч.

Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:

Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати и информация по провеждането му ще бъдат публикувани на интернет страницата на Министерството на околната среда и водите.

 

Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.

·           при подаване на документите на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и се уведомят за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове, удостоверявайки за това чрез полагането на подпис.

·           документите може да се подават и по електронен път на адрес: edno_gishe@moew.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.

·      с входящ номер и дата се регистрират  в АИС на Министерство на околната среда и водите, само заявления, към които са представени всички посочени в тях документи.

Одобрени кандидати

Допуска до конкурс следните кандидати:

 

Име и фамилия на кандидата

  1. Христина Андонова
  2. Светлозар Киров
  3. Наташа Иванова
  4. Десислава Петкова
  5. Петър Станков
  6. Васил Бояджиев

 

            Посочените допуснати кандидати трябва да се явят за втората част от конкурсната процедура – решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност, на 09.10.2024 г. от 09:30 ч. в сградата на Министерство на околната среда и водите, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.

Нормативни актове:

 

  • Закон за държавния служител;
  • Устройствен правилник на Министерство на околната среда и водите;
  • Административнопроцесуален кодекс;
  • ГРАЖДАНСКИ ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС;
  • ДАНЪЧНО-ОСИГУРИТЕЛЕН ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС;
  • Наказателен кодекс;
  • Закон за противодействие на корупцията;
  • ЗАКОН за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление;
  • Закон за обществените поръчки;
  • Правилник за прилагане на Закон за обществените поръчки;
  • Закон за устройство на територията;
  • ЗАКОН ЗА СЪДЕБНАТА ВЛАСТ;
  • Закон за задълженията и договорите;
  • ПРАВИЛНИК за администрацията в съдилищата;
  • ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ;
  • Закон за Министерството на вътрешните работи;
  • Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика;
  • Регламент 1303/2013;
  • Регламент 1046/2018;
  • Регламент 2988/1995;
  • Регламент 1939/2017 ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ЗАСИЛЕНО СЪТРУДНИЧЕСТВО ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКА ПРОКУРАТУРА;
  • Директива (ЕС) 2017/1371 - Директива относно борбата с измамите, засягащи финансовите интереси на Съюза;
  • Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 883/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 септември 2013 година;
  • Наредба за администриране на нередности по Европейските структурни и инвестиционни фондове;
  • Наредба за администриране на нередности по Европейските фондове при споделено управление;
  • Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове;
  • НАРЕДБА № Н-5 от 29.12.2022 г. за определяне на правилата за извършване на плащания, за верификация и счетоводно отчитане на разходите, за възстановяване и отписване на неправомерни разходи и за осчетоводяване, както и сроковете и правилата за приключване на счетоводната година по програмите;
  • НАРЕДБА № Н-3 ОТ 22 МАЙ 2018 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРАВИЛАТА ЗА ПЛАЩАНИЯ, ЗА ВЕРИФИКАЦИЯ И СЕРТИФИКАЦИЯ НА РАЗХОДИТЕ, ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И ОТПИСВАНЕ НА НЕПРАВОМЕРНИ РАЗХОДИ И ЗА ОСЧЕТОВОДЯВАНЕ, КАКТО И СРОКОВЕТЕ И ПРАВИЛАТА ЗА ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНАТА ГОДИНА ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ И ПРОГРАМИТЕ ЗА ЕВРОПЕЙСКО ТЕРИТОРИАЛНО СЪТРУДНИЧЕСТВО;
  • НАРЕДБА ЗА ЗАПЛАЩАНЕТО НА ПРАВНАТА ПОМОЩ;
  • НАРЕДБА № 1 ОТ 9 ЮЛИ 2004 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ РАЗМЕРИ НА АДВОКАТСКИТЕ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ;
  • Национална стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз, за периода 2021-2027 г.;
  • Национална стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз за периода 2014 – 2020 г.;
  • Правилник за организацията на дейността на Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз;
  • ДОГОВОР ЗА ФУНКЦИОНИРАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ;
  • Конвенция за защита на финансовите интереси на Европейските общности;
  • Постановление № 426 на МС от 18.12.2014 г. за определяне размера на законната лихва по просрочени парични задължения;
  • ПМС № 23 от 13.02.2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските фондове при споделено управление за програмен период 2021 - 2027 г., в сила от 17.02.2023 г.;
  • ПМС № 189 от 28.07.2016 г. За определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г.;
  • ПМС № 162 от 05.07.2016 г. За определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 г.;
  • Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.

 

                Система за определяне на резултатите

На основание чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители конкурсната комисия взе решение за системата за определяне на резултатите.

                  Въпросите от теста са от затворен тип и са двадесет (20) на брой, като от посочените възможни отговори само един е верен. Кандидатите ограждат или с “X” отбелязват верния според тях отговор. Не се допускат зачертаване и корекция на вече даден отговор – автоматично ще се счита за грешен.

     За всеки верен отговор кандидатът получава по 0.25 т.

                  До участие в интервюто се допускат кандидатите, които са допуснали до 5 (пет) грешки - (минимален резултат - 15 верни отговора от общо 20). Максималният резултат е 5 (пет) точки, т.е. 100% верни отговори - 20 от 20 възможни.

                 Полученият резултат се трансформира в балова оценка като се умножи по коефициент 3 (три).

     Време за решаване на теста - 50 минути.

 При постигане на резултат над минималния, кандидатът се уведомява чрез писмено съобщение или чрез посочената него електронна поща за датата, мястото и часа на провеждане на интервю.

 Комисията определи критериите въз основа, на които ще бъдат оценявани кандидатите, допуснати до интервю.

 

Критериите са следните:

  1. Управленска компетентност;
  2. Работа в екип
  3. Комуникативна компетентност
  4. Ориентация към резултати;
  5. Фокус към клиента (вътрешен/външен);
  6. Професионална компетентност;
  7. Дигитална компетентност.

 

Методика за оценка на кандидатите при провеждането на интервю:

Всеки член на конкурсната комисия преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала за съответните критерии и попълва формуляр, съгласно приложение № 6 от НПКПМДСл – за ръководни длъжности. Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат като изчислява средноаритметична величина от оценките на отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките на членовете на конкурсната комисия. За успешно издържал интервюто се счита този кандидат, на който оценката е не по-малко от „4”. Коефициентът, по който се умножава резултатът на кандидатите е пет (5).

Времето за провеждане на интервюто с всеки кандидат е минимум 10 минути.

Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени от решаването на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност и от интервюто, умножени със съответните коефициенти.

Публикувано на 01.10.2024 г.

 

Неодобрени кандидати

Няма недопуснати до конкурса кандидати.

 

Публикувано на 01.10.2024 г.

Документи и образци за кандидатстване (7)
  • - копие от диплома за завършено висше образование. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие
  • - копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност, при наличие на такава;
  • - копие от трудовоправни документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит, (трудова/служебна/осигурителна книжка или документ по утвърден образец, както и документи, удостоверяващи извършването на дейност в чужбина) или заповед за придобит ранг
  • - Копие от документ, за допълнителна квалификация, ако има такава;
  • - копия от други документи, по преценка на кандидата;