Конкурс за длъжността Началник на отдел в Отдел "Администриране на нередности", Главна дирекция "Оперативна програма "Околна среда"
Начална дата 13 септември 2024 |
Крайна дата 24 септември 2024 | 17:30 ч. |
Описание на длъжността:
· Планира, организира, ръководи и контролира работата на експертите в отдела в изпълнение на функционалните задължения и следи за правилното прилагане и спазване на процедурите на ОПОС/ПОС;
· Организира и контролира дейността на отдела при подготовката на правни становища и отговори по постъпили жалби и възражения от бенефициенти на ОПОС 2014-2020 г./ПОС 2021-2027 г., включително окомплектоването на административни преписки за изпращането им в съда, в случаите на съдебни дела срещу актове на ръководителя на управляващия орган на програмата;
· Ръководи и организира дейността на отдела при администриране, включително извършването на регистрация, проверки и изготвянето на становища за приключване на сигнали за нередности и/или регистриране на нередности, вкл. измами;
· Оказва оперативно съдействие, събира и предоставя информация на всички европейски и национални разследващи органи, в т.ч. Европейска прокуратура, Прокуратура на Република България, Европейска служба за борба с измамите, Министерство на вътрешните работи, Национална следствена служба, КПК, КОНПИ, Държавна агенция „Национална сигурност“ и др.;
· Ръководи и организира дейността на отдела при подготовката и обобщаването на информация и документи за целите на изготвяне на отговор по депозирани заявления за достъп до обществена информация по реда на ЗДОИ;
· Организира дейността на отдела при осъществяването на производство по определяне на финансови корекции по чл. 70, ал. 1, т. 2-8 и по т. 1 и т. 10 от ЗУСЕФСУ, в случаите, когато е установено нарушение след подаден сигнал за нередност извън осъществения последващ контрол за законосъобразност;
· Организира участието на отдела в процедурата по определяне и налагане на финансови корекции за категории нарушения, съгласно чл. 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕФСУ, по реда на чл. 73 от ЗУСЕФСУ или осъществява производството самостоятелно – при наличие на констатации и препоръки от страна на национални и европейски контролни органи (ОЛАФ, АФКОС, ЕП);
· Организира дейността на отдела при осъществяването на анализ относно постановените основания за отмяна, наличие на произнасяне по същество на спора и възможността за провеждане на ново производство по чл. 73 от ЗУСЕФСУ, съвместно със служители на отдел ПК, в случай на отменени индивидуални административни актове на РУО на ПОС/ РУО на ОПОС за определяне на финансови корекции с влязло в сила съдебно решение, включително по препоръки на национални и европейски одитни и контролни органи;
· Организира и ръководи дейността на отдела, свързана с подготовка на информация и докладване на дирекция „Защита на финансовите интереси на Европейския съюз“ (АФКОС) на МВР всички случаи на регистрирани нередности в рамките на ОПОС/ПОС, изпълнението на мерките от план за действие за изпълнение на Националната стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на ЕС, въпросника по чл. 325 от ДФЕС за съответната година, препоръките на ЕК по доклада за борба с измамите за съответната година;
· Организира процеса на оценка на риска и разработване на методология за оценка на риска на програмата, която включва и методология за оценка на риска от измами, като проследява изпълнението на плановете за действие, подготвени в резултат от извършената оценка на риска на ниво програма, както и тяхната актуализация;
· Организира участието на отдела в провеждането на производства по установяване на публични държавни вземания, като съвместно със служители на отдел „Финансова дейност“ прилагането на способите за възстановяване/ прихващане/ доброволно изпълнение, респективно предава установеното вземане за принудително събиране от страна на НАП;
· Организира участието на отдела в подготовката на база данни, изготвянето на правен и фактически анализ на спрени по ПОС 2021-2027 г. операции, поради образувани административни и/или съдебни производства със суспензивен ефект във връзка с отправяне на искане до ЕК за прилагане на чл. 106, параграф 1, б. „а“ и „б“ от Регламент (ЕС) № 1060/2021;
· Организира и ръководи дейността на отдела при процедирането на всички депозирани пред Управляващия орган изпълнителни листове или искания за възстановяване на присъдени съдебни разноски по приключени административни или граждански дела във връзка с депозирани жалби/искови молби срещу актове, действия и бездействия на Ръководителя на УО на ПОС/ УО на ОПОС, респективно Министъра на околната среда и водите, в частта, релевантна към изпълнението на ПОС/ОПОС;
· Организира дейността на отдела в процедирането на преписки по служебно отписване и заличаване на установени вземания във връзка с приет нормативен или подзаконов акт, регламентиращ погасяване/ отписване на задължения на бенефициенти по ПОС 2021-2027 г./ ОПОС 2014-2020 г.
Формиране на заплатата:
Размерът на основната заплата за длъжността е от 1517 (хиляда петстотин и седемнадесет) лева до 4900 (четири хиляди и деветстотин) лева.
Индивидуалният размер на заплатата се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението, като се имат предвид размерите на достигнатите индивидуални заплати на служителите в същото ниво и степен за съответната длъжност в съответното структурно звено.
Професионалният опит следва да бъде в областта на правото и/или на подготовка/ изпълнение/ управление на проекти/ програми с международно финансиране.
Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, носещи предимство на кандидатите:
· предпочитана област на висшето образование „Социални, стопански и правни науки“ с професионално направление: „Право“;
· придобита юридическа правоспособност;
· познаване на българското и европейското законодателство в областта на управлението и изпълнението на програми и проекти, финансирани от ЕФСУ;
· българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Р. България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
- Решаване на тест
- Интервю
Конкурсът ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
Конкурсът ще се проведе в сградата на Министерство на околната среда и водите, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
София (столица), Столична, София
Адрес:
бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22
Административно звено:
Лице за контакт:
02/940 6329
Краен срок за подаване на документи:
24 септември 2024 | 17:30 ч.
Общодостъпно място, на което ще се публикуват списъци или други съобщения:
Списъците на допуснатите и недопуснатите до участие в конкурса кандидати и информация по провеждането му ще бъдат публикувани на интернет страницата на Министерството на околната среда и водите.
Подаването на документите за участие в конкурса се извършва лично от кандидатите или чрез пълномощник.
· при подаване на документите на кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност и се уведомят за пречките за назначаване, посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл и в други нормативни актове, удостоверявайки за това чрез полагането на подпис.
· документите може да се подават и по електронен път на адрес: edno_gishe@moew.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис. В този случай информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.
· с входящ номер и дата се регистрират в АИС на Министерство на околната среда и водите, само заявления, към които са представени всички посочени в тях документи.
Допуска до конкурс следните кандидати:
Име и фамилия на кандидата |
|
Посочените допуснати кандидати трябва да се явят за втората част от конкурсната процедура – решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност, на 09.10.2024 г. от 09:30 ч. в сградата на Министерство на околната среда и водите, гр. София, бул. „Княгиня Мария Луиза“ № 22.
Нормативни актове:
- Закон за държавния служител;
- Устройствен правилник на Министерство на околната среда и водите;
- Административнопроцесуален кодекс;
- ГРАЖДАНСКИ ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС;
- ДАНЪЧНО-ОСИГУРИТЕЛЕН ПРОЦЕСУАЛЕН КОДЕКС;
- Наказателен кодекс;
- Закон за противодействие на корупцията;
- ЗАКОН за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление;
- Закон за обществените поръчки;
- Правилник за прилагане на Закон за обществените поръчки;
- Закон за устройство на територията;
- ЗАКОН ЗА СЪДЕБНАТА ВЛАСТ;
- Закон за задълженията и договорите;
- ПРАВИЛНИК за администрацията в съдилищата;
- ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНО ОПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ;
- Закон за Министерството на вътрешните работи;
- Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 година за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за фонд „Убежище, миграция и интеграция“, фонд „Вътрешна сигурност“ и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика;
- Регламент 1303/2013;
- Регламент 1046/2018;
- Регламент 2988/1995;
- Регламент 1939/2017 ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ЗАСИЛЕНО СЪТРУДНИЧЕСТВО ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКА ПРОКУРАТУРА;
- Директива (ЕС) 2017/1371 - Директива относно борбата с измамите, засягащи финансовите интереси на Съюза;
- Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 883/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 11 септември 2013 година;
- Наредба за администриране на нередности по Европейските структурни и инвестиционни фондове;
- Наредба за администриране на нередности по Европейските фондове при споделено управление;
- Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове;
- НАРЕДБА № Н-5 от 29.12.2022 г. за определяне на правилата за извършване на плащания, за верификация и счетоводно отчитане на разходите, за възстановяване и отписване на неправомерни разходи и за осчетоводяване, както и сроковете и правилата за приключване на счетоводната година по програмите;
- НАРЕДБА № Н-3 ОТ 22 МАЙ 2018 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРАВИЛАТА ЗА ПЛАЩАНИЯ, ЗА ВЕРИФИКАЦИЯ И СЕРТИФИКАЦИЯ НА РАЗХОДИТЕ, ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И ОТПИСВАНЕ НА НЕПРАВОМЕРНИ РАЗХОДИ И ЗА ОСЧЕТОВОДЯВАНЕ, КАКТО И СРОКОВЕТЕ И ПРАВИЛАТА ЗА ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНАТА ГОДИНА ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ И ПРОГРАМИТЕ ЗА ЕВРОПЕЙСКО ТЕРИТОРИАЛНО СЪТРУДНИЧЕСТВО;
- НАРЕДБА ЗА ЗАПЛАЩАНЕТО НА ПРАВНАТА ПОМОЩ;
- НАРЕДБА № 1 ОТ 9 ЮЛИ 2004 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ РАЗМЕРИ НА АДВОКАТСКИТЕ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ;
- Национална стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз, за периода 2021-2027 г.;
- Национална стратегия за превенция и борба с нередностите и измамите, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз за периода 2014 – 2020 г.;
- Правилник за организацията на дейността на Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейския съюз;
- ДОГОВОР ЗА ФУНКЦИОНИРАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ;
- Конвенция за защита на финансовите интереси на Европейските общности;
- Постановление № 426 на МС от 18.12.2014 г. за определяне размера на законната лихва по просрочени парични задължения;
- ПМС № 23 от 13.02.2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските фондове при споделено управление за програмен период 2021 - 2027 г., в сила от 17.02.2023 г.;
- ПМС № 189 от 28.07.2016 г. За определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г.;
- ПМС № 162 от 05.07.2016 г. За определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014-2020 г.;
- Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.
Система за определяне на резултатите
На основание чл. 34, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители конкурсната комисия взе решение за системата за определяне на резултатите.
Въпросите от теста са от затворен тип и са двадесет (20) на брой, като от посочените възможни отговори само един е верен. Кандидатите ограждат или с “X” отбелязват верния според тях отговор. Не се допускат зачертаване и корекция на вече даден отговор – автоматично ще се счита за грешен.
За всеки верен отговор кандидатът получава по 0.25 т.
До участие в интервюто се допускат кандидатите, които са допуснали до 5 (пет) грешки - (минимален резултат - 15 верни отговора от общо 20). Максималният резултат е 5 (пет) точки, т.е. 100% верни отговори - 20 от 20 възможни.
Полученият резултат се трансформира в балова оценка като се умножи по коефициент 3 (три).
Време за решаване на теста - 50 минути.
При постигане на резултат над минималния, кандидатът се уведомява чрез писмено съобщение или чрез посочената него електронна поща за датата, мястото и часа на провеждане на интервю.
Комисията определи критериите въз основа, на които ще бъдат оценявани кандидатите, допуснати до интервю.
Критериите са следните:
- Управленска компетентност;
- Работа в екип
- Комуникативна компетентност
- Ориентация към резултати;
- Фокус към клиента (вътрешен/външен);
- Професионална компетентност;
- Дигитална компетентност.
Методика за оценка на кандидатите при провеждането на интервю:
Всеки член на конкурсната комисия преценява качествата на кандидата въз основа на неговите отговори по 5-степенна скала за съответните критерии и попълва формуляр, съгласно приложение № 6 от НПКПМДСл – за ръководни длъжности. Всеки член на конкурсната комисия определя резултата на съответния кандидат като изчислява средноаритметична величина от оценките на отделните критерии. Общият резултат от интервюто на всеки кандидат е средноаритметична величина от оценките на членовете на конкурсната комисия. За успешно издържал интервюто се счита този кандидат, на който оценката е не по-малко от „4”. Коефициентът, по който се умножава резултатът на кандидатите е пет (5).
Времето за провеждане на интервюто с всеки кандидат е минимум 10 минути.
Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите, получени от решаването на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност и от интервюто, умножени със съответните коефициенти.
Публикувано на 01.10.2024 г.
Няма недопуснати до конкурса кандидати.
Публикувано на 01.10.2024 г.