- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Отговор на уведомление
- Отговор на уведомление за ИП "Изземване на наносни отложения от гр. Дунав, в землището на с. Черковица, община Никопол“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Отговор на уведомление за ИП "Изземване на наносни отложения от гр. Дунав, в землището на с. Черковица, община Никопол“
Днес, 01.02.2021 г., във връзка с постъпило в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) уведомление по реда на чл. 4, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС), за инвестиционно предложение „Изземване на наносни отложения от гр. Дунав, в землището на с. Черковица, община Никопол“ с възложител ЕТ „ДАНИ 94 ДИМИТЪР МИТЕВ“ (препратено по компетентност от РИОСВ – Плевен), на основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за ОВОС, МОСВ информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава шеста, раздел трети от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
Съгласно представената в уведомлението информация, инвестиционното предложение предвижда изземване на инертен наносен материал (пясък) от динамични наносни отложения на р. Дунав. Добивът ще се извърши с наземни и плаващи средства с годишен добив 20 000 т/год. Изземването ще бъде в коритото па реката с дълбочина до 3 м, със специализирана техника и без ползване на взрив.
Баластреният нанос е успоредно на брега извън зоната на корабоплаването. Местата за добив се състоят от две наносни полета: наносно поле № 1 от км 599+400 до км 600+100, и наносно поле № 2 от км 601+500 до км 602+900 със следните координати в координатна система WGS_84-BL:
Наносно поле № 1 |
Наносно поле № 2 |
||||
1 |
43°42'06,80" |
24°51'15,00" |
1 |
43°42'36,59" |
24°48'47,80" |
2 |
43°42'10,60" |
24°51'16,80" |
2 |
43°42'40,42" |
24°46'43,43" |
5 |
43°42'10,30" |
24°51'34.90" |
5 |
43°42'43,13" |
24°49'53,24" |
6 |
43°42'06,40" |
24°51'34,00" |
6 |
43°42'38.07" |
24°49'51,61" |
ИП самостоятелно попада в обхвата на т. 2, буква „в“ от Приложение № 2 на ЗООС и на основание чл. 93, ал. 1, т. 1 подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
На основание чл. 93, ал. 2, т. 6 от ЗООС, компетентен орган за произнасяне с решение е министърът на околната среда и водите.
Към уведомлението е приложено становище за допустимост от директора на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР), с изх. № ПУ-01-588(1)/19.11.2020 г., на основание чл. 155, ал.1, т.23 от Закона за водите (ЗВ). След преглед на цитираното становище на директора на БДДР, е изискано отново становище за допустимост от директора на БД ДР в изпълнение на изискванията на чл. 4а от Наредбата за ОВОС за проверка допустимостта на ИП спрямо режимите, определени в действащите планове за управление на речните басейни и планове за управление на риска от наводнения. Съгласно становище с изх. № ПУ-01-588(3)/13.01.2021 г. на директора на БДДР, ИП „Изземване на наносни отложения в р. Дунав в землището на с. Черковица, община Никопол“ е:
- недопустимо за Наносно поле № 1, тъй като мястото на изземване на наносни отложения попада под забраните на чл. 118з, т. 4 от Закона за водите;
- допустимо за Наносно поле № 2, при спазване на определени условия от становището.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
Във връзка с постъпило уведомление за ИП „Изземване на наносни отложения в р. Дунав, в землището на с. Черковна, общ. Никопол“ и получено становище за допустимост от директора на БДДР на основание чл. 155, ал.1, т. 23 от ЗВ, с изх. № ПУ-01-588(3)/13.01.2021 г., МОСВ изразява следното становище:
Наносно поле № 1 попада в границите на защитени зони (Натура 2000 места) по смисъла на Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), както следва:
- в защитена зона BG0000396 „Персина”, определена за опазване на природните местообитания и дивата флора и фауна, по чл. 6, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗБР, включена в списъка на защитените зони, приет с Решение на МС № 122/02.03.2007 г.;
- и част от участъка в защитена зона BG0002074 „Никополско плато”, определена за опазване на дивите птици, по чл. 6, ал. 1, т. 3 и 4 от ЗБР, обявена със Заповед № РД-841/17.11.2008 г. на МОСВ (обн., ДВ, бр. 108/2008 г.), изменена със Заповед № РД-80 от 28.01.2013 г. (обн., ДВ, бр. 10/2013 г.).
Съгласно получено становище за допустимост от директора на БДДР, с изх. № ПУ-01-588(3)/13.01.2021 г., на основание изискванията на чл. 40, ал. 2, във връзка с чл. 12, ал. 5 и ал. 6 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС, обн., ДВ, бр. 73 от 11.09.2007 г., изм. и доп.), реализацията на инвестиционното предложение е недопустимо в границите на Наносно поле 1, тъй като попада под забраните на чл. 118з, т. 4 от ЗВ, който предвижда не разполагане на място за изземване на наносни отложения в участъци „където тази част от реката попада в зони за защита по чл. 119а, ал. 1, т. 5, с изключение на участъците, за които по реда на чл. 140, ал. 6 е установена необходимост от изземване”.
По отношение на Наносно поле 2:
Съгласно получено становище за допустимост от директора на БДДР, с изх. № ПУ-01-588(3)/13.01.2021 г. (вх. № ОВОС-78/13.01.2021 г. на МОСВ), на основание изискванията на чл. 40, ал. 2, във връзка с чл. 12, ал. 5 и ал. 6 от Наредбата за ОС, реализацията на инвестиционното предложение е допустимо в границите на Наносно поле 2.
Предвиденият участък Наносно поле 2 не попада в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии. Участъкът не попада и в границите на защитени зони (Натура 2000 места), по смисъла на ЗБР.
Съгласно разпоредбите на чл. 31 ЗБР и чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредбата за ОС, ИП подлежи на процедура по оценка за съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони. Процедурата по оценка за съвместимостта се извършва чрез процедурата по ОВОС, съгласно чл. 31, ал. 4, във връзка с ал. 1 от ЗБР.
След преглед на представената информация и на основание чл. 40, ал. 3 от Наредбата за ОС, въз основа на критериите по чл. 16 от нея, е извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие, според която инвестиционното предложение за „Изземване на наносни отложения в р. Дунав, в землището на с. Черковна, общ. Никопол“, в границите на Наносно поле 2, няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони от мрежата Натура 2000.
Копие от писмото е изпратено до РИОСВ – Плевен, Басейнова дирекция „Дунавски район“, с. Черковица и община Никопол.
отг. от МОСВ на 29.01.2021 г.