- Начало
- Превантивна дейност
- Екологична оценка
- Съобщения за уведомяване
- Проект на Генерален план за развитие на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Проект на Генерален план за развитие на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“
Днес, 31.08.2020 г., в изпълнение на чл.8, ал.4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка (Наредба за ЕО), във връзка с постъпило в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) уведомление от „АГРОТРАНС“ ЕООД с вх. № НСЗП-405/31.07.2020 г. уведомление по чл. 10, ал.1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС) за проект на Генерален план за развитие на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“, което МОСВ приема и като уведомление по чл.8, ал.1 от Наредбата за ЕО, МОСВ информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава VІ на Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
Пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“ е разположено в Промишлена зона „Запад“ на гр. Силистра на площадката на бившия Лесопромишлен комбинат, гр. Силистра и десния бряг на р. Дунав от км 381.00 до км 381.500, като заема зоните на бреговата ивица, защитена от водите на р. Дунав и брегоукрепителни кейови стени. Разполага с 5 корабни места за обработка на генерални и насипни товари.
Генералният план се изготвя на основание чл. 112а от Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България (ЗМПВВППРБ) и представлява устройствена база за развитието и разширението на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“. Целта му е да се разшири пристанището, като се изградят до 7 нови корабни места (терминали) за обработка на зърнени товари, генерални товари, изкуствени торове и течни товари (горива) и други.
Съгласно представената информация, разширението на пристанището ще се осъществи на два етапа. В първия етап (краткосрочен), се предвижда в съседни имоти на съществуващото пристанище да се обособят зони за специализирани пристанищни услуги, като се обособят най-малко 5 нови терминали (корабни места) (терминали) за обработка на зърнени товари, генерални товари, изкуствени торове и течни товари (горива) и други. Оптимистичният вариант предвижда до 2022 г. новите терминали да са предоставени за ползване на различни пристанищни оператори, като с инвестициите се финансира доставянето на пристанищна техника и се доизгради пристанищната инфраструктура. Вторият етап на плана (средносрочен) обхваща периода след 2022 г. и включва развитие на започнатите дейности и разширение на предлаганите пристанищни услуги.
Генералният план за развитие на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“ очертава рамка за бъдещо развитие на инвестиционни предложения, които се отнасят към позиции на Приложение № 2 на ЗООС и същевременно попада в обхвата на т.3.3. на Приложение № 2 от Наредбата за ЕО, във връзка с което, на основание чл.2, ал.2, т.1 от Наредбата за ЕО, подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ЕО.
Генералният план ще бъде одобрен от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и от министъра на регионалното развитие и благоустройството, предвид което, на основание чл.4, т.1 от Наредбата за ЕО, компетентен орган за провеждане на процедурата по преценяване на необходимостта от ЕО е министърът на околната среда и водите.
Във връзка с това, че генералният план предвижда дейности в обхвата на Приложение № 2 на ЗООС, на основание чл.93, ал.1, т.1 от същия закон, е необходимо да се проведе и процедура по преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Компетентен орган за издаването на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС е директорът на РИОСВ – Русе.
МОСВ информира, че за проекта на Генерален план за развитие на пристанище за обществен транспорт с регионално значение „СИЛИСТРА – ЛЕСИЛ“, може да се допусне прилагането на чл. 91, ал. 2 от ЗООС, т.е. да бъде проведена само една от изискващите се оценки по реда на глава VІ от ЗООС, която в конкретния случай следва да бъде процедурата по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
IІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
От извършената проверка, относно местоположението на имотите, предмет на плана се установи, че не попадат в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии (ЗЗТ), както и в границите на защитени зони от екологичната мрежа „Натура 2000“, по смисъла на ЗБР.
Проектът на генерален план попада в обхвата на чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредбата за ОС и подлежи на процедура по оценка за съвместимостта (ОС) му с предмета и целите на опазване на защитени зони, която се извършва чрез процедурата по преценяване на необходимостта от извършване на ЕО, по реда на чл. 31, ал. 4 във връзка с ал. 1 от ЗБР.