- Начало
- Превантивна дейност
- Екологична оценка
- Консултации по екологична оценка
- Консултации след 01.01.2018
- Консултации по предварителен проект на Общ устройствен план на община Шабла и доклад за екологична оценка
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Консултации по предварителен проект на Общ устройствен план на община Шабла и доклад за екологична оценка
На основание чл. 20, ал.4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка, Министерство на околната среда и водите съобщава за открита процедура за провеждане на консултации по изготвения предварителен проект на Общ устройствен план (ОУП) на община Шабла, включително и на доклад за екологична оценка (ЕО) на ОУП на община Шабла.
Възложител на ОУП е Министерството на регионалното развитие и благоустройството с адрес София, 1202, ул.“Св. Св. Кирил и Методий“ № 17-19 и лице за контакти арх. Лидия Станкова, директор на Дирекция „Устройство на територията и административно-териториално устройство“.
Общият устройствен план се разработва на основание чл. 105 на ЗУТ и § 123, ал.1 от преходните разпоредби към ЗИД на ЗУТ от 2012 г. и по възлагане от страна на МРРБ.
Органът, отговорен за одобряването на ОУП е Национален експертен съвет по устройство на територията. Органът отговорен за прилагането на ОУП е Община Шабла.
ОУП се финансира от Държавния бюджет, разработва се двуфазно и е с прогнозен период на действие 20 години.
Главната цел на Общия устройствен план на община Шабла е “създаването на оптимална пространствена и функционална структура на територията на общината, осигуряваща нейното развитие, изграждане и комплексно устройство в хармонично единство на селищата със съществуващите природни и антропогенни елементи и специфични социално-икономически условия“.
Основните задачи, които си е поставил ОУП са:
- прогнозиране на социално-икономическото и демографско развитие на общината до 2040 год., съобразено с предвижданията на действащите стратегически и програмни документи по Закона за регионалното развитие и богатия потенциал на територията за развитие на разнообразни форми на туризъм;
- определяне на функционалното предназначение на урбанизираните и неурбанизирани територии и на пространствени и социални параметри за тяхното развитие в съответствие с предвижданията на социално-икономическата прогноза и действащите на територията на общината ограничителни режими;
- определяне на териториална структура на елементите на функционалните системи „обитаване”, „труд” и „отдих” чрез въвеждане на устройствено зониране с диференцирани показатели за застрояване;
- организация, йерархична съподчиненост и локализиране на основните елементи от обслужващата сфера, насочени към удовлетворяване на бъдещите потребности вкл. на контингента от курортисти и туристи и преодоляване във възможната степен на съществуващата териториална неравномерност в разпределението на материалната й база;
- Определяне на структурата и трасетата на елементите на главната комуникационна и транспортна мрежа с отчитане на предвижданията на Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата за изграждане на автомагистрала „Черно море” и трансформиране на първокласния път І-9 в скоростен, както и с оглед подобряване на връзките между населените места и осигуряване на достъп до новите урбанизирани структури;
- развитие, оразмеряване и провеждане на елементите на инженерните мрежи с акцент върху водоснабдяване на новите урбанизирани структури, канализиране на всички населени места и съоръжаването им с ПСОВ, както и върху премахване на всички замърсители на подземните води;
- организиране, диференциране и оразмеряване на елементите на зелената система, вкл. с изграждане на извънселищни паркове с оглед създаване на подходяща среда за отдих и спорт на местното население и на очаквания значителен контингент курортисти и туристи, а така също и за формиране на тематични паркове за експониране на природните и антропогенни забележителности;
- по-нататъшно проучване, опазване и социализиране на културното наследство, насочено към пространствено обвързване на културно-историческите ценности в селищата и в извънселищната среда чрез мрежа от тематични паркове и културни маршрути и въвеждане на специфични устройствени режими;
- създаване на условия за поддържане на екологическото равновесие и опазване на природната среда от неблагоприятни антропогенни въздействия чрез съобразяване на по-нататъшната урбанизация с действащите ограничителни режими на природозащита, както и чрез предвиждане на мерки за защита на морския бряг, за опазване на подземните води, за компенсиране нарастването на урбанизираните територии, за екраниране на транспортния шум;
- разработване на програма от мероприятия и система за управление реализацията на ОУП включваща Правила за прилагане на плана със специфични правила и предложение за създаване от община Шабла на регистър, съдържащ информация за границите на устройствените зони и самостоятелни терени, правилата и нормативите за застрояване и ограниченията за застрояване в тях.
В обхвата на ОУП попадат части от седем защитени зони – Шабленски езерен комплекс” с код BG0000156, „Дуранкулашко езеро” с код BG0002050, „Калиакра” с код BG0002051 и „Било” с код BG0002115 за опазване на дивите птици и „Езеро Дуранкулак” с код BG0000154, „Езеро Шабла-Езерец” с код BG0000621, „Комплекс Калиакра” с код BG0000573 и „Крайморска Добруджа” с код BG0000130 за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна поради което, като приложение към ЕО, е изготвен и доклад за оценка на въздействието на ОУП върху предмета и целите на опазване в защитените зони.
Проектът на ОУП подлежи на задължително обществено обсъждане по реда на чл.127(1) от ЗУТ като то ще се проведе на 9 март.2018 г. от 10.00 часа в залата в сградата на Община Шабла.
Общият устройствен план и доклада за екологичната оценка към него са на разположение на интересуващите се в сградата на Общинска администрация Шабла, ул. „Равно поле" № 35, ст.№ 210, от 22.01.2018 г. до 22.02.2018 г.. всеки работен ден от 9.00 до 17.00 часа, както и на интернет адрес: www.shabla.bg.
Становища и мнения по ОУПО и ЕО могат да се депозират в сградата на Община Шабла, ст. № 106, на факс 05743 42 04, на адрес: 9680 гр. Шабла, общ. Шабла. обл. Добрич, ул. „Равно поле" № 35 или на електронна поща : obshtina@ob-shabla.org .
Лице за връзка по провеждане на консултациите: арх. Татяна Нейкова - главен архитект.
Краен срок за провеждане на консултациите и изразяване на становище по ОУП и ЕО е 17.00 часа на 22.02.2018 г.
/24.01.2018 г./