- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Отговор на уведомление
- Отговор на уведомление за инвестиционно предложение „Водовземане от река Дунав за промишлени цели – промишлено водоснабдяване – за промиване на наносни отложения“ с възложител „Еврокварц-МВ” ООД, гр. Плевен
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Отговор на уведомление за инвестиционно предложение „Водовземане от река Дунав за промишлени цели – промишлено водоснабдяване – за промиване на наносни отложения“ с възложител „Еврокварц-МВ” ООД, гр. Плевен
Днес, 14.03.2023 г., във връзка с постъпило в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) уведомление по реда на чл. 4, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС) за инвестиционно предложение „Водовземане от река Дунав за промишлени цели – промишлено водоснабдяване – за промиване на наносни отложения“ с възложител „Еврокварц-МВ” ООД, гр. Плевен, на основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за ОВОС, МОСВ информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава шеста от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
Съгласно подадената информация, инвестиционното предложение предвижда водовземане от р. Дунав вода за промишлени цели - промиване на наносни отложения в трошачно-миячна сортировъчна инсталация (ТМСИ) и заустване на отпадъчната вода обратно в р. Дунав. Инсталацията е разположена на съществуваща площадка в землището на с. Черковица, общ. Никопол, област Плевен. Водовземането ще се осъществя от река Дунав между т. № 1 и т. № 2 със следните координати WGS84:
11 |
43°42'22.95" |
24°50'23.39" |
22 |
43°42'14.668" |
24°50'37.716" |
Водовземането от реката ще е брегово и ще се осъществява посредством едностъпална центробежна водна помпа.
Необходимите водни количества за промишлени нужди са 75 000 куб. м годишно. Отпадъчната вода след ТМСП ще се отвежда в утаителни модули за механично пречистване и заустване в р. Дунав, чрез съществуващи водоотливни съоръжения.
ИП е свързано със съществуваща дейност по изземане на наносни отложения от река Дунав в землището на с. Черковица, община Никопол, област Плевен, в участък от км. 602.000 до км. 601.500, за което е издадено Разрешително № РВО-54/11.01.2022 г. издадено от Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ и постановено Решение № 3-ПР/2021 г. на министъра на околната среда и водите с характер „да не се извършва“ оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС).
ИП представлява разширение, съгласно чл. 93, ал. 1, т. 2 от ЗООС, което може да доведе до значително отрицателно въздействие върху околната среда и подлежи на процедура за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
Съгласно чл. 93, ал. 2, т. 6 от ЗООС компетентен за произнасяне е министърът на околната среда и водите.
Предвид изискванията на чл. 4а от Наредбата за ОВОС е извършена проверка относно допустимостта на ИП спрямо режимите, определени в действащите План за управление на речните басейни (ПУРБ) и План за управление на риска от наводнения (ПУРН) на територията на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР).
БДДР мотивирано е изразила становище с изх. № ПУ-01-123(2)/27.02.2023 г. на БДДР (копие от което предоставяме за съобразяване), че ИП е допустимо:
- спрямо ПУРБ 2016 – 2021 г. и ПУРН 2016 – 2021 г., при спазване на мерките от т. 1 и нормативните изисквания, посочени в т. 2 от становището.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
Съгласно разпоредбите на чл. 31 от ЗБР и чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС), ИП подлежи на процедура по оценка за съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони. Процедурата по оценка за съвместимостта се извършва чрез процедурата по ОВОС, съгласно чл. 31, ал. 4, във връзка с ал. 1 от ЗБР.
Предвиденият участък за водовземане не попада в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии. Участъкът не попада и в границите на защитени зони (Натура 2000 места) по смисъла на ЗБР.
Съгласно получено становище за допустимост от директора на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР), с изх. № ПУ-01-123(2)/27.02.2023 г., на основание изискванията на чл. 40, ал. 2, във връзка с чл. 12, ал. 5 и ал. 6 от Наредбата за ОС, реализацията на инвестиционното предложение е допустимо в границите на предложения участък.
След преглед на представената информация и на основание чл. 40, ал. 3 от Наредбата за ОС, въз основа на критериите по чл. 16 от нея, е извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие, според която инвестиционното предложение за „Водовземане от река Дунав за промишлени цели – промишлено водоснабдяване – за промиване на наносни отложения“, няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони от мрежата Натура 2000.
Копие от писмото е изпратено до РИОСВ – Плевен, Басейнова дирекция „Дунавски район“, ИАППД, общ. Никопол и кметство с. Черковица.
отг. от МОСВ на 14.03.2023 г.