- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Отговор на уведомление
- Отговор на уведомление за инвестиционно предложение за изграждане на „Нов електропровод с напрежение 110 kV който да свърже съществуващата подстанция „Мездра“ с подстанция „Ботевград“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Отговор на уведомление за инвестиционно предложение за изграждане на „Нов електропровод с напрежение 110 kV който да свърже съществуващата подстанция „Мездра“ с подстанция „Ботевград“
Днес, 14.08.2019 г., във връзка с постъпило уведомление от „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД за инвестиционно предложение за изграждане на „Нов електропровод с напрежение 110 kV, който да свърже съществуващата подстанция „Мездра“ с подстанция „Ботевград“, на основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС), Министерство на околната среда и водите (МОСВ) информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава шеста на Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
Инвестиционното предложение (ИП) предвижда изграждане на нов електропровод с напрежение 110 kV, който да свърже съществуващата подстанция „Мездра“ с подстанция „Ботевград“, с цел подобряване на преноса на електрическа енергия в региона и повишаване на стабилността на мрежата. Електропроводът ще се изгради със стълбове болтова конструкция, поцинковани от съществуваща гама използвана от ЕСО за една тройка проводници – марка АСО - 400, с триъгълно разположение на проводниците и едно мълниезащитно въже. В предложения за основен вариант 2 на трасе са предвидени 32 бр. репери, с дължина на трасето 33445.012 м. Дейностите по изграждане на електропровода не предвиждат използване на взрив. Не се предвижда и изграждане на нова пътна инфраструктура.
Новата въздушна линия преминава през поземлени имоти на територията на девет землища от следните общини и области:
- гр. Мездра, община Мездра, област Враца;
- с. Крета, община Мездра, област Враца;
- с. Ребърково, община Мездра, област Враца;
- с. Лютиброд, община Мездра, област Враца;
- с. Лютидол, община Мездра, област Враца;
- гр. Ботевград, община Ботевград, област София;
- с. Рашково, община Ботевград, област София;
- с. Новачене, община Ботевград, област София;
- с. Скравена, община Ботевград, област София.
Така заявеното ИП самостоятелно попада в обхвата на т. 3, буква „б“ на Приложение № 2 от ЗООС, и на основание чл. 93, ал. 1, т. 1 от ЗООС подлежи на процедура за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Съгласно чл. 93, ал. 2, т. 5 от ЗООС, компетентен орган за произнасяне с решение е министърът на околната среда и водите.
Предвид изискванията на чл. 4а от Наредбата за ОВОС, е извършена проверка относно допустимостта на ИП спрямо режимите, определени в действащите План за управление на речните басейни (ПУРБ) и План за управление на риска от наводнения (ПУРН) на територията на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР).
БДДР мотивирано е изразила становище, че ИП е допустимо:
- спрямо ПУРБ 2016 – 2021 г., при спазване на мерките посочени в т. 1.1.2. от тяхното становище;
- спрямо ПУРН 2016 – 2021 г., като предвидените дейности при реализацията на ИП не са в противоречие с мерките в Програмата от мерки за намаляване на риска от наводнения.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
Инвестиционното предложение подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС. В тази връзка попада в обхвата на чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС, ДВ, бр.73/2007 г., изм. и доп.). Съгласно изискванията на чл. 31, ал. 4 във връзка с ал. 1 от ЗБР, процедурата по оценка за съвместимостта (ОС) се извършва чрез изискващата се процедура по реда на глава шеста от ЗООС, в конкретния случай чрез процедурата по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
След направената проверка относно местоположението на ИП се установи, че трасето на електропровода по предложения основен вариант 2 не засяга защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии, както и защитени зони по смисъла на ЗБР.
/отговорено от МОСВ на 14.08.2019 г./