- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Отговор на уведомление
- Отговор на уведомление за инвестиционно предложение за „Изземване на наносни отложения от р. Дунав от км 699.300 до км 698.000“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Отговор на уведомление за инвестиционно предложение за „Изземване на наносни отложения от р. Дунав от км 699.300 до км 698.000“
Днес, 19.04.2024 г., във връзка с постъпило в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) уведомление по реда на чл. 4, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС) за инвестиционно предложение „Изземване на наносни отложения от р. Дунав“ от км 699.300 до км 698.000, с възложител „Сантекс 12“ ЕООД, на основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за ОВОС, МОСВ информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава шеста, раздел трети от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
Съгласно представената в уведомлението информация, инвестиционното предложение (ИП) предвижда изземване на наносни отложения от река Дунав, от км 699.300 до км 698.000, от участък с площ 169 367 кв. м. Участъкът за добив е съгласуван с ИАППД, гр. Русе. Участъкът за добив е с координати в координатна система WGS_84, съгласно приложена скица, част от писмо на ИАППД, гр. Русе, с изх. № ВО-1#3/11.03.2024 г., както следва:
Географски координати |
||
1 |
43°48'11,89" |
23°43'41,65" |
2 |
43°48'05,68" |
23°44'42,12" |
3 |
43°47'57,68" |
23°44'40,99" |
4 |
43°48'04,02" |
23°44'20,13" |
5 |
43°48'09,89" |
23°43'41,30" |
ИП самостоятелно попада в обхвата на т. 2, буква „в“ от Приложение № 2 на ЗООС и на основание чл. 93, ал. 1, т. 1 подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
На основание чл. 93, ал. 2, т. 6 от ЗООС, компетентен орган за произнасяне с решение е министърът на околната среда и водите.
Съгласно получено становище за допустимост от директора на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР), с изх. № ПУ-01-224(1)/05.04.2024 г., на основание чл. 155, ал.1, т.23 от Закона за водите (ЗВ), ИП е допустимо спрямо целите и мерките за опазване на околната среда, заложени в Плана за управление на речните басейни (ПУРБ) 2016-2021 г., при спазване на мерките посочени в т. 1.1.5 от становище с изх. № ПУ-01-224(1)/05.04.2024 г. на БДДР, копие от което Ви предоставяме за съобразяване.
ИП е допустимо спрямо Плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) 2022-2027 г. в Дунавски район.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
Предвиденият участък не попада в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии. Участъкът не попада и в границите на защитени зони (Натура 2000 места) по смисъла на ЗБР. Най-близко разположената защитена зона – ЗЗ BG0000533 "Острови Козлодуй" за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна е на отстояние приближително 50 м от участъка.
Съгласно получено становище за допустимост от директора на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР), с изх. № ПУ-01-224(1)/05.04.2024 г., на основание изискванията на чл. 40, ал. 2, във връзка с чл. 12, ал. 5 и ал. 6 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на съвместимостта на планове, програми и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС), реализацията на инвестиционното предложение е допустима в границите на предложения участък при условие, че се спазват мерките и законовите изисквания посочени в становището.
След преглед на представената информация и на основание чл. 40, ал. 3 от Наредбата за ОС, въз основа на критериите по чл. 16 от същата, е извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие, според която инвестиционното предложение няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони от мрежата Натура 2000, поради следните мотиви:
- Предвиденият участък не попада в границите на защитени зони и защитени територии. Същият се намира на достъчно отстояние от най-близко разположените защитени зони – 50 м от защитена зона BG0000533 „Острови Козлодуй”, определена по чл. 6, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗБР за опазване на природните местообитания и дивата флора и фауна.
- При реализирането на ИП не се очаква унищожаване и/или увреждане в значителна степен на природни местообитания и местообитания на видовете, предмет на опазване в защитените зони.
- Местоположението на ИП, както и характеристиките и параметрите за реализирането му, не предполагат трайно и необратимо влошаване на качествата на местообитанията за размножаване, хранене или миграция на видовете, предмет на опазване в защитените зони.
- Mестоположението и характерът на ИП не могат да доведат до прекъсване на функционалните връзки в популациите на видовете, предмет на опазване в защитените зони, както и до нарушаване на целостта на природните местообитания, до фрагментация или нарушаване на целостта на защитените зони.
- В резултат от реализацията на ИП, не се очаква трайно обезпокояване на видове, както и нарушаване на видовия състав на защитените зони.
- Реализирането на ИП няма да доведе до промени в структурата, функциите и природозащитните цели на защитените зони.
- Не се очаква реализацията на ИП да доведе до поява на кумулативно въздействие със значителен ефект върху природните местообитания, видовете и техните местообитания, предмет на опазване в защитените зони.
/отг. от МОСВ на 18.04.2024 г./