- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Отговор на уведомление
- Отговор на уведомление за изменение на инвестиционно предложение „Модернизация на железопътна линия София – Драгоман“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2025 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Отговор на уведомление за изменение на инвестиционно предложение „Модернизация на железопътна линия София – Драгоман“
Днес, 26.01.2024 г., във връзка с постъпило в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) уведомление по реда на чл. 4, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС) за изменение на инвестиционно предложение „Модернизация на железопътна линия София – Драгоман“ с възложител Държавно предприятие „Национална компания „Железопътна инфраструктура”, на основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за ОВОС, МОСВ информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава VI и глава VII от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
За инвестиционното предложение „Модернизация на железопътна линия София – Драгоман“ е проведена изискващата се по реда на глава шеста на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) процедура по оценка на въздействието върху околната среда, съвместена с процедура по оценка на степента на въздействие (ОСВ), приключила с Решение по ОВОС № 5-5/2016 г., с което е одобрено осъществяването на инвестиционното предложение.
Настоящото ИП е във връзка с предвидени допълнителни проектни решения, които са предмет на промяна в параметрите на инвестиционното предложение, одобрено с Решение № 5-5/2016 г. по ОВОС.
С Решение № 509/08.07.2011 г. на Министерския съвет обект „Железопътна линия София-Драгоман“ е обявен за обект с национално значение, поради което на основание чл. 94, ал. 1, т. 5 от ЗООС компетентен орган за вземане на решение е министърът на околната среда и водите.
В изпълнение на изискванията на чл. 4а от Наредбата за ОВОС е извършена проверка относно допустимостта на ИП спрямо режимите, определени в действащия план за управление на речните басейни (ПУРБ) и план за управление на риска от наводнения (ПУРН) на Дунавски район.
Съгласно становище с изх. № ПУ-01-12-(1)/15.01.2024 г. на директора на Басейнова дирекция „Дунавски район“ (БДДР), реализирането на изменение на ИП за „Модернизация на железопътна линия София-Драгоман“ няма да окаже негативно въздействие върху водите и водните екосистеми и е допустимо спрямо ПУРБ и ПУРН в Дунавски район, при условие, че се спазват мерките посочени в т. 1 и законовите изисквания посочени в т. 2 на цитираното становище. Направено е заключение и относно приложимостта на чл. 93, ал. 9, т. 3 от ЗООС, съгласно което чл. 93, ал. 9, т. 3 от ЗООС е неприложим за ИП.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
Предвид чл. 31, ал. 1 от ЗБР и чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС), инвестиционното предложение подлежи на процедура по оценка за съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони. Съгласно изискванията на чл. 31, ал. 4 от ЗБР, оценката за съвместимостта се извършва чрез процедурата по реда на глава шеста от ЗООС, в конкретния случай — чрез процедурата по преценяване на необходимостта от ОВОС.
След извършена проверка по приложената документация и цифров модел относно местоположението на предвиденото в ИП изменение се установи, че същото не попада в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии (ЗЗТ), както и в границите на защитени зони (Натура 2000 места) по смисъла на Закона за биологичното разнообразия (ЗБР).
Отчитайки местоположението, обема и характера на предвидените в изменението на ИП дейности, считаме, че при реализацията им няма вероятност от отрицателно въздействие върху защитени зони, включително и върху най-близко разположените такива.
Копие от писмото е изпратено до РИОСВ – София, Басейнова дирекция „Дунавски район“, Столична община (СО), район Връбница – СО, район Надежда –СО, кметство с. Волуяк, община Божурище, кметство с. Храбърско, община Костинброд, кметство с. Петърч, община Сливница, кметство с. Алдомировци, община Драгоман и кметство с. Драгоил.
отг. от МОСВ на 26.01.2024 г.