- Начало
- Превантивна дейност
- Екологична оценка
- Съобщения за уведомяване
- Проект на Оперативна програма „Околна среда“ за периода 2021-2027 г.
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Проект на Оперативна програма „Околна среда“ за периода 2021-2027 г.
Днес, 28.01.2020 г., в изпълнение на чл.8, ал.4 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка (Наредбата за ЕО), във връзка с постъпил в Министерство на околната среда и водите (МОСВ) проект на Оперативна програма „Околна среда“ за периода 2021-2027 г., с възложител Главна дирекция „ОПОС“ на Министерство на околната среда и водите, МОСВ информира за следното:
- По отношение на изискванията на глава шеста от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
В проекта на програма са включени приоритети, специфични цели и мерки в секторите „Води“, „Отпадъци“, „Биологично разнообразие“, „Риск и изменение на климата“ и „Въздух“. Проектът попада в обхвата на областите по чл.85, ал.1 от ЗООС (управление на отпадъците, управление на водните ресурси), и очертава рамка за бъдещо развитие на инвестиционни предложения по Приложение № 1 и № 2 на Закона, и във връзка с чл.2, ал.1, т.1 на Наредбата за ЕО подлежи на задължителна екологична оценка (ЕО).
Програмата ще бъде приета от Министерския съвет, във връзка с което, на основание чл.4, т.1 от Наредбата за ЕО, компетентен орган за процедурата по ЕО е министърът на околната среда и водите, като същият е компетентен и за процедурата по оценка за съвместимостта с предмета и целите на опазване на защитените зони, която се провежда с ЕО.
Процедурата по ЕО се съвместява изцяло с действащите процедури по изготвяне и одобряване на програмата. Съгласно чл.3, ал.2, т.1 от Наредбата за ЕО, екологичната оценка на програмата се извършва едновременно с изготвянето й. Становището по ЕО е задължително условие за последващо одобряване на програмата. Органите, отговорни за одобряване и прилагане на програмата, се съобразяват със становището по ЕО и поставените в него условия, мерки и ограничения.
Докладът за ЕО на програмата следва да бъде възложен за разработване от възложителя на колектив от експерти с ръководител, отговарящ на изискванията на чл.16 от Наредбата за ЕО
2. По отношение на изискванията на чл.31 от Закона за биологичното разнообразие:
Предвид, че изготвеният първи вариант на проект на Оперативна програма „Околна среда“ за периода 2021-2027 г. подлежи на задължителна ЕО, то същият попада и в обхвата на чл.2, ал.1, т.1 от Наредбата за ОС, поради което за него следва да бъде извършена оценка за съвместимостта (ОС) му с предмета и целите на опазване на защитени зони, като процедурата по ОС се извършва чрез процедурата по ЕО съгласно чл.31, ал.4 във връзка с ал.1 от Закона за биологичното разнообразие.