- Начало
- Превантивна дейност
- ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване
- Съобщения за първо уведомяване -2018 г.
- Съобщение за за инвестиционно предложение (ИП) „Реконструкция и разширение на Софийски околовръстен път (СОП) в участъка от км 50+520 до км 58+581“
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2025 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Съобщение за за инвестиционно предложение (ИП) „Реконструкция и разширение на Софийски околовръстен път (СОП) в участъка от км 50+520 до км 58+581“
На основание чл. 5, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (Наредбата за ОВОС), във връзка с постъпило уведомление от Министерството на регионалното развитие и благоустройството за инвестиционно предложение (ИП) „Реконструкция и разширение на Софийски околовръстен път (СОП) в участъка от км 50+520 до км 58+581“ с възложител Столична община, Министерство на околната среда и водите (МОСВ) информира за следното:
І. По отношение на изискванията на глава шеста от Закона за опазване на околната среда (ЗООС):
ИП представлява реконструкция и разширение на съществуващото трасе на СОП в участъка от км 50+520 до км 58+581,5, с обща дължина 8,06 км. Предложението е развито по трасето на съществуващия СОП, като основните промени са свързани с максимално отклоняване от трасето с 3 м в някои участъци и удължаване на тунелния участък, с цел изграждане на безконфликтна връзка с бул. „Цар Борис ІІІ“. Предвижда се и реконструкция на съществуващи комуникационно-транспортни възли, които следва да бъдат изградени на местата на пресичанията със съществуващите улици и железопътна линия.
В участъците на реконструкцията ще се модернизира и съществуващата ВиК мрежа, като се предвидят всички необходими съоръжения за събиране и третиране на повърхностните и отпадъчните води. Предвижда се изграждане на смесена канализационна система.
В обхвата на предложението са включени 4 участъка:
- Участък І от км 50+520 до км 52+175 – тунелен участък;
- Участък ІІ от км 52+175 до км 53+900 – естакада;
- Участък ІІІ от км 53+900 до км 55+660;
- Участък ІV от км 55+660 до км 58+581.5;
Трасето, предмет на реконструкция и разширение, попада в урбанизираната територия на гр. София и е класифицирано като първи функционален клас – градска магистрала с непрекъснат режим на движение.
ИП е за разширение и изменение на намерение в обхвата на т. 7.2 от Приложение № 1 на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и съгласно чл. 93, ал. 1, т. 3 от ЗООС подлежи на преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС.
С Решение № 250/25.04.2013 г. на Министерския съвет, участъкът от СОП, предмет на ИП е обявен за обект с национално значение. На основание чл. 93, ал. 2, т. 4 от ЗООС, компетентен орган за произнасяне с решение е министърът на околната среда и водите.
Територията, през която преминава СОП, в участъка за реконструкция и разширение, обхваща съществуващото трасе на част от западния участък на околовръстния път от км 50+520 до км 58+581,5. В момента същото преминава през район „Люлин”, район „Красна поляна”(Западен парк), район „Овча купел“ (кварталите Горна баня и Суходол, ж.к. „Овча купел 1“ и ж.к. „Овча купел“ 2) и през район „Витоша“ (кварталите Бояна, Павлово, Карпузица и вилна зона Беловодски път).
В изпълнение на изискванията на чл. 4а от Наредбата за ОВОС е извършена проверка относно допустимостта на ИП спрямо режимите, определени в действащите планове за управление на речните басейни (ПУРБ) и планове за управление на риска от наводнения (ПУРН) на „Дунавски район“. Съгласно становище на Басейнова дирекция „Дунавски район“, ИП е допустимо спрямо ПУРБ на ДР за басейново управление за периода 2016 – 2021 г. (при спазване на мерките от т. 1.1.2. на становището) и ПУРН на ДР за 2016-2021 г. Предвидените дейности не са в противоречие с мерките в Програмата от мерки за намаляване на риска от наводнения.
ІІ. По отношение на изискванията на чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР):
ИП подлежи на процедура по преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). В тази връзка, то попада и под разпоредбата на чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (Наредбата за ОС) и за същото следва да бъде извършена оценка за съвместимостта му с предмета и целите на опазване на защитените зони по реда на Глава трета от нея, съвместена с процедурата по реда на Глава шеста от ЗООС на основание чл. 31, ал. 4, във връзка с ал. 1 от ЗБР.
При извършената проверка относно местоположението на ИП спрямо защитени територии и зони е установено, че ИП не попада в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии, както и в границите на защитени зони от екологична мрежа Натура 2000 по смисъла на ЗБР. Най-близко разположените защитени зони са BG0000113 „Витоша“ за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна, включена в списъка, приет от Министерски съвет с Решение № 122/02.03.2007 г. (обн., ДВ, бр. 21/09.03.2007 г.) и BG0000113 „Витоша“ за опазване на дивите птици, обявена със Заповед № РД-763/28.10.2008г. на министъра на околната среда и водите (обн., ДВ, бр.99/18.11.2008 г.).
Копие на писмото е изпратено до РИОСВ – София, БДУВ „Дунавски район“ – София, район н Люлин- СО, район Овча купел- СО, район Красна поляна – СО и район – Витоша- СО.
отговорено от МОСВ на 11.06.2018 г.