- Начало
- Превантивна дейност
- Химични вещества
- REACH
- Актуално
- Контролна дейност
Превантивна дейност
-
ОВОС
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за първо уведомяване
- Обществен достъп до информация по Приложение № 2 към чл. 6 от Наредбата за ОВОС
- Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС
- Обществен достъп до доклади по ОВОС
- Предстоящи обществени обсъждания на доклади за ОВОС
- Обявления по чл. 16, ал. 3 от Наредбата за ОВОС във връзка с чл. 94, ал. 1 т. 9 от ЗООС
- Проекти на решения за инвестиционни предложения за заседание на ВЕЕС-основен състав
- Решения по ОВОС
-
Решения за прекратяване на процедури по ОВОС
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2025 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2024
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2023 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2022 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2021 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2020 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2019
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС-2018
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2016 г.
- Архив - Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2009 г. - 2015 г.
- Решения за прекратяване на процедури по ОВОС - 2017 г.
- Трансгранични процедури по ОВОС
- Публични регистри по ОВОС
- Съобщения по чл.22, ал.5, т.1 от Наредбата за ОВОС
- Образци на заявления - ОВОС
- Съобщения за първо уведомяване - Архив
-
Екологична оценка
- Законодателство
- Указания по прилагането
- Съобщения за уведомяване
- Обявления на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
-
Решения за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО
- Решения по ЕО за 2025 г.
- Решения по ЕО за 2024
- Решения по ЕО за 2023 г.
- Решения по ЕО за 2022 г.
- Решения по ЕО за 2021 г.
- Решения по ЕО за 2020 г.
- Решения по ЕО за 2019 г.
- Решения по ЕО за 2018 г.
- Решения по ЕО за 2017 г.
- Решения по ЕО за 2016 г.
- Решения по ЕО за 2015 г.
- Решения по ЕО за периода 2004 г. - 2014г.
- Консултации по екологична оценка
-
Становища по ЕО
- Становища по ЕО за 2024 г.
- Становища по ЕО за 2023 г.
- Становища по ЕО за 2022 г.
- Становища по ЕО за 2021 г.
- Становища по ЕО за 2020 г.
- Становища по ЕО за 2019 г.
- Становища по ЕО за 2017 г.
- Становища по ЕО за 2016 г.
- Становища по ЕО за 2015 г.
- Становища по ЕО за 2014 г.
- Становища по ЕО за 2013 г.
- Становища по ЕО за 2007-2012 г.
- Решения за прекратяване на процедурата по ЕО
- Трансгранични процедури по ЕО
- Публични регистри по ЕО
- Образци на заявления
- Законодателство
-
Химични вещества
- Основно законодателство
- REACH
- Класификация (CLP)
- Съхранение на химикали
- Севезо
- ЕСОПВ
- Национално информационно бюро
- Износ и Внос (PIC)
- Специфични химикали
- RoHS
- Надзор на пазара
- Brexit
- Заместване с по-безопасни химикали
- Бази данни
- Контролна дейност
- Събития и семинари
- Химикалите в нашия живот (информация за потребителите)
- Контакти
- Екологична отговорност
- Комплексни разрешителни
- Стратегически документи
- EMAS
- Екомаркировка на ЕС
- Актуални съобщения
Контролна дейност
Започна Осмия координиран европейски проект (REF-8) на Форума на Европейската агенция по химикали (ECHA). Проектът ще провери дали дружествата, продаващи опасни вещества, смеси, биоциди и изделия онлайн в държавите - членки на Европейския съюз или Европейското икономическо пространство спазват изискванията на Регламенти REACH, CLP и BPR. Работната фаза на проекта ще продължи до 31 декември 2020 г. Ще участват 29 държави.
Проектът ще се фокусира върху продукти, предназначени за масовия или професионалния потребител, които се предлагат онлайн или чрез уебсайт на дружеството, или чрез платформи като Amazon и eBay.
Контролните органи ще проверят дали купувачите са информирани за наличието на опасни вещества в продуктите преди зевършването на поръчката и дали определени изисквания на Регламентите са изпълнени. Това може да стане чрез проверка на обявата за химичен продукт или чрез закупуване и анализ на такива продукти.
Проектът цели и да се повиши осведомеността на дружествана и онлайн платформите за продажба относно задълженията, свързани с предлагането в интернет на вещества, смеси и продукти. Също да се увеличи комуникацията и сътрудничеството между контролните органи в различните държави членки.
Шестият координиран европейски проект - REF-6 се спря на контрола на класификацията и етикетирането на химични смеси. Най-често проверяваните смеси са миещи и почистващи продукти; биоцидни продукти; лакове, бои, оцветители и разтворители; лепила; ароматизатори.
Контролните органи от 29 държави провериха 3 391 смеси в 1 620 дружества (производители, вносители, потребители надолу по веригата и дистрибутори).
Тема на проекта бяха и изключенията от изискванията за етикетиране и опаковане, хармонизираната класификация, биоцидите и специалните изисквания за капсули с течни детергенти за пране.
Основните заключения на проекта са:
- 43 % от проверените дружества и 44 % от проверените смеси са имали поне едно несъответствие.
- 17 % от проверените смеси са били с неправилна класификация, което е довело до неправилно етикетиране и съвети за безопасна употреба.
- По отношение на хармонизираната класификация - за 9 % от проверените вещества не е била приложена изискваната хармонизирана класификация.
- 33 % от проверените смеси са били етикетирани неправилно.
- 33 % от проверените информационни листове за безопасност са били в несъответствие с проверените в рамките на проекта изисквания.
- При 22 % от проверените капсули с течни детергенти за пране външната опаковка не е запазила функционалността си при повтарящо се отваряне и затваряне.
- 7 % от проверените биоцидни продукти не са имали разрешение съгласно Регламент (ЕС) 528/2012 относно предоставянето на пазара и употребата на биоцидни продукти (BPR) или националното законодателство. При 17 % етикетите са били с несъответствия.
Производителите, вносителите и потребителите надолу по веригата трябва да положат повече усилия, за да класифицират смесите си правилно и да предадат тази информация надолу по веригата на доставки. Това ще попречи на разпространението на неправилна информация чрез информационните листове за безопасност и етикетите. Индустрията трябва да работи и за подобряване на качеството на информационните листове за безопасност, което ще повиши качеството на информацията във веригата на доставки.
В допълнение, необходимо е да се подобри разбирането на законодателството за биоциди, за да се сведат до минимум нарушенията порази непознаване на BPR.
Съвет към индустрията е да подобри качеството на опаковките на капсулите с течни детергенти за пране, за да съответстват на законовите изисквания.